April 17, 2005
Windows Vista kommer att släppas i sex olika versioner och det är ett ganska omfattande jobb att bara hålla reda på vilka olika versioner det finns, men att även veta vilken version som innehåller vad och vilken som passar dig som konsument bäst kan nästan kännas övermäktigt. På ExtremeTech har man tagit fasta på detta och publicerat en artikel där man går igenom de fem mest intressanta versionerna av Vista, vilken funktionalitet de erbjuder och för vilka användare de olika versionerna passar bäst. En klart intressant artikel för dem som har funderingar över Windows Vista i alla dess former. Hela artikeln går att läsa på ExtremeTech.com.
March 24, 2003
September 2, 2004
Vista Business för inbyggd remote desktop eller så får man köra alternativ programvara, men behöver man då alternativa programmet på den andra PCn också? Är det så är det omständligt (inte testat). Media center känns onödigt om man ska sitta vid datorn, då är utforskaren mer överskådlig, men för HTPC funkar Media center bättre, finns visserligen alternativ för det också.
March 15, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=whaz]Våga vägra VISTA, sitter fortfarande på windows 2000 jag tycker den funkar bäst och drar minst systemresurser, varför byt atill skit vista som har miljoner skitsaker förinstallerat.
haha yeah yeah.. Du kanske ska uppgradera din dator istället..
Skall man uppgradera datorn för att kunna installera en massa skräp som man ändå inte använder? Låter inte särskilt klyftigt. Även om man har en snabb dator så är det väl självklart att man vill ha ett system som drar så lite resurser som möjligt så man får mer resurser över till annat.
November 30, 2006
MoNsTeR wrote: [quote=KeeKe]ska man gå till vista ska man ha de värsta av de alla 😀
annars ä det inte lönt
Så man får med extra mycket skit som man ändå inte använder? Vad är det för lönt med det? Tar bara plats och segar ner datorn.
Ähhh så farligt kan de inte va..
störigt när man väl behöver det om man inte har de :O 😉
Allt eller inget 😀 Home eller pro? :S samma sak nästan bara nästan...
April 27, 2006
Jag vill bara säga en grej... är det nån mer än jag som tycker att Win Vista Ultimate-förpackningen är den sexigaste någonsin?
Nästan så att man vill köpa bara för att ha den på bokhyllan... självklart med egen halogenbelysning och egen hylla.
En applåd till Windows' designers. Äntligen börjar det hända fina saker med PC-världen också. Snart finns ingen anledning att välja Mac.
Önskar bara att Linnux kunde komma ikapp...
March 24, 2003
MoNsTeR wrote: [quote=Bjornstrom][quote=whaz]Våga vägra VISTA, sitter fortfarande på windows 2000 jag tycker den funkar bäst och drar minst systemresurser, varför byt atill skit vista som har miljoner skitsaker förinstallerat.
haha yeah yeah.. Du kanske ska uppgradera din dator istället..
Skall man uppgradera datorn för att kunna installera en massa skräp som man ändå inte använder? Låter inte särskilt klyftigt. Även om man har en snabb dator så är det väl självklart att man vill ha ett system som drar så lite resurser som möjligt så man får mer resurser över till annat.
Tack precis mina tankar.. varför "uppgradera" med ett skitos som inntehåler miljarder grejjor man inte har nytta av... jag sitter på en Amd 64 3700+ i daxläget och visst det känns lite segt i vissa spel så därför kommer jag snart köpa en core2duo system dock kommer jag inte köpa/installera vista utan jag kör på windows 2000 så länge det går. Märker man att spelen man vill spela bara kommer ut till bara xp/vista tex age of empires 3 som kräver minst xp ja då får man köra med dualboot. så så fort man ska spela tar man xp/vista annars 2000.
February 12, 2003
DreamLighter wrote: En applåd till Windows' designers. Äntligen börjar det hända fina saker med PC-världen också. Snart finns ingen anledning att välja Mac.
Finns det någon anledning att välja mac överhuvudtaget?
Jag menar, pynta en massa för inbillad individualism och tråkiga vita klumpar...
1 Guest(s)