April 17, 2005
Windows Vista ska som sagt komma med ett säkerhetstänkande som Windows XP saknat. Vi har rapporterat tidigare om hur antivirus- och andra säkerhetsföretag har uttryckt visst missnöje i hur detta fungerar, kanske något syrligt spetsat då behovet av deras produkter minskar. Slashdot rapporterar att den höga säkerheten som sådan kan rent av vara i vägen för att ens kunna installera tredjepartsmjukvara och kan därmed tvinga företagen till metoder som de vanligtvis inte skulle. Dock finns ju ett dilemma att behöva ge sig in och patcha ett system eftersom det kan leda till kompabilitets- och stabilitetsproblem i en annan mån än vad en vanlig installation skulle ha inneburit.
August 30, 2005
HardCoder wrote: Alltså alla dessa antivirusföretag som gnäller! Det är precis som om anticimex skulle gnälla för att jag köper ett hus som inte drar till sig getingbon och och myrstackar.
om man tänker lite längre. säkerheten i windows gör att du inte kan installera vad du vill eller ifrån vilka du vill om det inte är windows egna pogram. ett sånt op som växer fram med allt är bundet till windows som det är redan nu förresten. spel är ett jätte bra exp på det.
December 17, 2005
urk wrote: [quote=HardCoder]Alltså alla dessa antivirusföretag som gnäller! Det är precis som om anticimex skulle gnälla för att jag köper ett hus som inte drar till sig getingbon och och myrstackar.
om man tänker lite längre. säkerheten i windows gör att du inte kan installera vad du vill eller ifrån vilka du vill om det inte är windows egna pogram. ett sånt op som växer fram med allt är bundet till windows som det är redan nu förresten. spel är ett jätte bra exp på det.
Ingen som tvingar dig att köpa vista. Tänk om du hade ett företag, skulle du gilla om andra personer valde hur du skulle jobba etc. ?
Jävla idioti detta...
August 30, 2005
Bjornstrom wrote: [quote=urk][quote=HardCoder]Alltså alla dessa antivirusföretag som gnäller! Det är precis som om anticimex skulle gnälla för att jag köper ett hus som inte drar till sig getingbon och och myrstackar.
Ingen som tvingar dig att köpa vista. Tänk om du hade ett företag, skulle du gilla om andra personer valde hur du skulle jobba etc. ?
j**la idioti detta...
nä ingen tvingar än men om man ska ha något dator jobb = windows om du vill spela något dator spel = windows om du vill snart göra något som en dator är inblandad = windiws.
men jag har ju valbarheten ingen dator eller windows och dator. ja det finns tex linux fast det finns knappt spel mycket mindre pogram osv så det kan man nästan räkna bort.
December 17, 2005
urk wrote: [quote=Bjornstrom][quote=urk][quote=HardCoder]Alltså alla dessa antivirusföretag som gnäller! Det är precis som om anticimex skulle gnälla för att jag köper ett hus som inte drar till sig getingbon och och myrstackar.
j**la idioti detta...
nä ingen tvingar än men om man ska ha något dator jobb = windows om du vill spela något dator spel = windows om du vill snart göra något som en dator är inblandad = windiws.
men jag har ju valbarheten ingen dator eller windows och dator. ja det finns tex linux fast det finns knappt spel mycket mindre pogram osv så det kan man nästan räkna bort.
Sen är det ju ditt val.. Ingen som tvingar dig att spela, ingen som tvingar dig att ha ett jobb inom något med datorn.
Det är deras produkt, alltså ska dom välja vad dom gör med skiten..
Talar du av egen erfarenhet när det gäller linux ?, verkar då inte så...
May 27, 2006
Delph1 wrote: [quote=urk]men jag har ju valbarheten ingen dator eller windows och dator. ja det finns tex linux fast det finns knappt spel mycket mindre pogram osv så det kan man nästan räkna bort.
Förtydliga det i mörkt gärna för program finns det mer än gott om 😕
//Andreas
Det kanske finns fler, men de är mycket mindre 🙂
April 23, 2003
maglar wrote: [quote=Delph1][quote=urk]men jag har ju valbarheten ingen dator eller windows och dator. ja det finns tex linux fast det finns knappt spel mycket mindre pogram osv så det kan man nästan räkna bort.
//Andreas
Mindre? 😕
December 17, 2005
POE wrote: [quote=maglar][quote=Delph1][quote=urk]men jag har ju valbarheten ingen dator eller windows och dator. ja det finns tex linux fast det finns knappt spel mycket mindre pogram osv så det kan man nästan räkna bort.
//Andreas
Mindre? 😕
Han menar nog mindre program utvecklade för linux än windows.
January 7, 2006
Bjornstrom wrote: [quote=POE][quote=maglar][quote=Delph1][quote=urk]men jag har ju valbarheten ingen dator eller windows och dator. ja det finns tex linux fast det finns knappt spel mycket mindre pogram osv så det kan man nästan räkna bort.
//Andreas
Mindre? 😕
Han menar nog mindre program utvecklade för linux än windows.
Eller att antalet är stort men att programmen i allmänhet är mindre och inte lika avancerade. Jag säger inte att det är så, bara en tolkning av det de som ogillar Linux skrivit.
2 Guest(s)