April 17, 2005
Windows Vista är utan tvekan Microsoft mest säkerhetsinriktade operativsystem någonsin och hela Vistas basarkitektur är byggd för att göra operativsystemet så säkert som möjligt. På Znet har man skrivit en artikel där man går igenom en del av de nya säkerhetsfunktioner vi kommer se i Windows Vista. Bland annat en liknande användarhantering som idag återfinns i Linux och Mac OS X. I grund och botten handlar det om att sätta kraftiga restriktioner på kritiska delar av operativsystemet, även Internet Explorer 7.0 kommer ha begränsad frihet för att öka säkerheten. Vista kommer säkerligen vara betydligt säkrare än Windows XP, något som kanske inte är någon större bedrift, men samtidigt ska det bli intressant att se hur MS löser användarvänligheten i Vista.
February 13, 2001
skiroy wrote: [quote=Code Red]Hoppas att det blir säkert men inte på bekostnad av den personliga integriteten (drm/tcpa etc).
Det blir säkert....helt säkert. Jag lovar.
Du kommer inte ens ut på nätet ska du se. 😉
HA HA äntligen ett vettigt svar *ASG* Mmmmmmm tog ett bra tag för XP innan de började funka som de skulle.... VISTA kommer nog ha en hög med fel i början med....
January 30, 2004
SoundHead wrote: [quote=skiroy][quote=Code Red]Hoppas att det blir säkert men inte på bekostnad av den personliga integriteten (drm/tcpa etc).
HA HA äntligen ett vettigt svar *ASG* Mmmmmmm tog ett bra tag för XP innan de började funka som de skulle.... VISTA kommer nog ha en hög med fel i början med....
Vad gör ni med era datorer för jag har kört XP sen beta 2 och aldrig haft problem. Bara med tredjepartsprogram. Jag tror ni blandar ihop det med windows 98.
May 1, 2005
Code Red wrote: [quote=SoundHead][quote=skiroy][quote=Code Red]Hoppas att det blir säkert men inte på bekostnad av den personliga integriteten (drm/tcpa etc).
Vad gör ni med era datorer för jag har kört XP sen beta 2 och aldrig haft problem. Bara med tredjepartsprogram. Jag tror ni blandar ihop det med windows 98.
Och jag kör fortfarande SP1, har gjort det sedan det kom ut. Pappas externa brandvägg(ar) funkar perfekt, men han har också kontroll över allt :p Så de finns inte så mycket personlig integritet hos mig heller 🙂
2 Guest(s)