August 22, 2005
Har du en AMD64-baserad processor, i sådana fall kan jag bara gratulera, Microsoft har precis lagt upp en ISO-fil med Windows XP 64-bitars betan. Den här betaversionen går bara att använda i 360 dagar.
Systemkrav:
* AMD 64-basserad processor (Athlon 64/FX eller Opteron)
* 256MB i ram
* 1,5GB ledigt på hårddisken
- Är du modig, äger en AMD64 baserad processor och vill ha gratis prestanda?
I så fall tveka inte, ladda hem Windows XP 64-bitars betan och testa ett 64bitars operativsystem själv.
Länken till sidan där du kan ladda hem ISO-filen hittar du här
February 12, 2003
1. Alltså kommer det att vara en märkbar skillnad eller?
2. Vad händer när testperioden gått ut?
Kommer man inte åt något som hellst på HDD då?
Tex om jag bara har en HDD men massor av personliga saker, vad händer då?
3. Hur är den bunden till dom 360 dagars-perioden?
Kan man göra som i andra shareware att man bara formaterar och installerar igen =)
March 20, 2003
x-per wrote: 1. Alltså kommer det att vara en märkbar skillnad eller?
Tex om jag bara har en HDD men massor av personliga saker, vad händer då?
1. Ja
2. Den exploderar......garanterat.
Edit. på 2. Detta kommer endast ske om du har personlig data på disken, om du endast har "ej personlig" data kommer microsoft kontakta dig och undra om du är en komplett fåntratt.
July 20, 2001
Tex om jag bara har en HDD men massor av personliga saker, vad händer då?3. Hur är den bunden till dom 360 dagars-perioden?
Kan man göra som i andra shareware att man bara formaterar och installerar igen =)
1. Du kommer enbart märka skilnad i program som är 64bitars optimerade, dvs väldigt få nu för tiden
men vissa windows program kan vara 64bitarsoptimerade och då kan hela windows gå fortare
2-3. Det troliga är att du kommer få nån typ av "krash" och ditt operativsystem kommer sluta fungera
Men som vanligt finns det inget som hindrar dig från att ominstallera hela operativsystemet efter tex 300 dagar
July 20, 2001
x-per wrote: på 2:an så var det inte riktigt så jag menade utan typ om puckona på MS lägger dit en spärr så man inte kan använda OS:et mer!
Din fråga är alltså om spärren är bunden av nått datum tex 4 feb 2005?
och att man inte kan använda operativsystemet efter det?
med erfarenhet från tidigare betaversioner från MS kan jag säga att det INTE är så.
räkna dock med att det kommer nya versioner av WinXP64 framöver, och vill du vara up to date, så kommer det krävas minst en formatering i månaden
November 29, 2001
x-per wrote: på 2:an så var det inte riktigt så jag menade utan typ om puckona på MS lägger dit en spärr så man inte kan använda OS:et mer!
det är väl klart att de gör, vad skulle annars spärren bestå i menar du:
"Hej din prövotid är nu slut, snälla snälla avinstallera denna version och köp den riktiga nu annars blir Bill ledsen."? 😉
givetvis kommer du fortfarande komma åt din hårddisk, du kommer bara inte kunna köra igång denna utvärderingsbeta
November 29, 2001
m00pid00 wrote: Tveksamt om jag vill köra Windows mer på mina datorer. Det ågr ju att emulera många program i Linux om man så vill.
spelar du inte några vettiga spel? =)
men men, med dagens diskar så är det väl knappast ett bekymmer att dual boota
linux när man vill vara 1337 h4xx0r och Windows när man vill spela spel 🙂
December 6, 2003
Tex om jag bara har en HDD men massor av personliga saker, vad händer då?3. Hur är den bunden till dom 360 dagars-perioden?
Bara en fråga X-per varför vill du vet allt det om du inte har 64??
March 20, 2003
UndaC wrote: [quote=x-per]på 2:an så var det inte riktigt så jag menade utan typ om puckona på MS lägger dit en spärr så man inte kan använda OS:et mer!
"Hej din prövotid är nu slut, snälla snälla avinstallera denna version och köp den riktiga nu annars blir Bill ledsen."? 😉
givetvis kommer du fortfarande komma åt din hårddisk, du kommer bara inte kunna köra igång denna utvärderingsbeta
Kör du WinRar? Det använder sig av precis den metoden du beskriver ovan, fast det är ju inte Bill som blir ledsen...
November 29, 2001
Pim_ wrote: [quote=UndaC][quote=x-per]på 2:an så var det inte riktigt så jag menade utan typ om puckona på MS lägger dit en spärr så man inte kan använda OS:et mer!
Kör du WinRar? Det använder sig av precis den metoden du beskriver ovan, fast det är ju inte Bill som blir ledsen...
lite skillnad på winrar och windows?
jag är väl medveten om att många kör taktiken jag beskrev men microsoft är verkligen inte en av dem
1 Guest(s)