Windows XP 64-bits beta har anlänt|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Windows XP 64-bits beta har anlänt
Keen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
sp_UserOfflineSmall Offline
532285
February 4, 2004 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

soft

Då är det bara vänta till kräken släpper FX-53 eller vanliga 64an till sockel 939 så man kan köpa ett system. Laptopen börjar bli lite undermålig nu va!

😀

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
532334
February 4, 2004 - 12:56 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=denstore]Jag måste säga att jag kommer att kunna leva på detta hela veckan. Varje gång MrTT borta på Swec öppnar munnen kommer jag att posta den här länken. Gud vad livet är rättvist ibland!:)

Hahahahaha...

Jag skulle vilja se hans min. 😀

Det här verkar spännande... 😀 Nu får ni berätta vem MrTT är eftersom jag inte hänger på SweC...

berätta, berätta, berätta...

_exZlime_
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 76
532336
February 4, 2004 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: Jag har fått hem den & allt 🙂

*Edit: Filen funkade inte, får tanka om den :(*

Är det bra då Dragon?? och en fråga hur såg ikonen till filen ut när den inte funka???

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
532337
February 4, 2004 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var en vanlig Winrarfil men den innehöll inte all data...:( jag är på 77% nu så vet inte än & jag har inte något sånt system så kan inte eller testa men det är ju kul att ha det hemma. 😀

_exZlime_
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 76
532359
February 4, 2004 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

hur vet man inte den itne inne håller alla data??

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
532420
February 4, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote:

Det här verkar spännande... 😀 Nu får ni berätta vem MrTT är eftersom jag inte hänger på SweC...

Du får väl smyga över och kolla:
http://forum.sweclockers.com/s.....genumber=1

RobB
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
532435
February 4, 2004 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det någon som har testat det ännu och kan säga hur det fungerar?

Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62

Stab
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 256
532692
February 4, 2004 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=skiroy][quote=denstore]Jag måste säga att jag kommer att kunna leva på detta hela veckan. Varje gång MrTT borta på Swec öppnar munnen kommer jag att posta den här länken. Gud vad livet är rättvist ibland!:)

Hahahahaha...

Jag skulle vilja se hans min. 😀

Det är en Intel fanatiker utan dess like som t.o.m hyllar prescott ;D

johhh
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
532850
February 4, 2004 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

MrTT är intel fanboy, han säger att

Citat från MrTT ( citerat från tråden hos Swec)
Jag utgår ifrån att när Microsoft lanserar ett 64 bits desktop operativ kommer det att ske i samarbete med Intel, inte AMD.

-Gurra-
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 115
532903
February 4, 2004 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe MrTT e ju bara för skön, om man läser igenom hela denna får man en ganska klar bild över vad hans populäritet på swec, iaf bland amd människorna :p
http://forum.sweclockers.com/s.....did=241265

ante_ante
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
536449
February 8, 2004 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur lyckades ni börja tanka hem, följer länken men kommer bara till en sida där man skall fylla i namn å prylar

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
536543
February 8, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ante_ante wrote: Hur lyckades ni börja tanka hem, följer länken men kommer bara till en sida där man skall fylla i namn å prylar

ja och när du gjort det mejlar de länken och en CD key till dig

ConnectionProblem!
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
537303
February 9, 2004 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: 1. Alltså kommer det att vara en märkbar skillnad eller?

2. Vad händer när testperioden gått ut?
Kommer man inte åt något som hellst på HDD då?
Tex om jag bara har en HDD men massor av personliga saker, vad händer då?

3. Hur är den bunden till dom 360 dagars-perioden?
Kan man göra som i andra shareware att man bara formaterar och installerar igen =)

Ok....look guys....det är så här....

Win XP pro 64 extended är inte mycket snabbare än vanliga 32-bits versionen av XP. Har man en processor av typ amd 64 kan man installera OS-et. Men en sak ska ni veta har ni ett ATI grafikkort kommer ni inte kunna installera några drivrutiner och till kortet och de flesta har ljudproblem då det inte finns drivrutiner till det heller.

Angående dom där 360 dagarna( 1 år FFAN ni lär tröttna på betan ) så är det inte så att man inte kommer åt datorn mer. När datumet gått ut kan man fortfarande använda datorn normalt men efter ca 1 timma poppar en ruta fram som säger att man måste skriva in en key som man ska ha köpt av MS annars kommer datorn att stängas av inom en timma, så blir det för varje gång du startar upp datorn efter att evaluation time som det heter har gått ut.
MEN, om man nu inte vill köpa MS keyn kan men alltid köpa hela WIN XP 64 extended som kommer ut i år en annan grej är ju att backa tiden i BIOS-->CMOS och då blir OS-et fullt fungerande igen.

Själv tycker jag inte det är så annorlunda med det nya XP. Hade tidigare 2003 versionen av XP 64 extended, den som går att ladda hem nu är 2004 versionen. Men ta inte hem det om ni har ett ati kort eller ljudkort som ni inte hittar 64-bitars drivrutiner till (jag vet att man kan köra 32-bit med OSet fast inte när man ska installera 32-bits drivrutiner till grafik och ljud för då säger datorn ifrån, antingen står det att ditt OS är för nytt lr att du har fel OS för att installationen ska fortsätta).

mm jag har en amd athlon FX-51 och köpte ett ati grafikkort vicket var en dålig kombination med win xp 64. Dock går det att spela spel utan hack OpenGL och DX3D fullt fungerande men om ati släpper en ny catalyst med spelfix kommer ni inte kunna installera det och jag hade inget ljud heller.

mm...hoppas att ATI släpper 64-bit catalyst....alla som har Nvidia kort har 64 bits drivisar ju....

Anton Nilsson
Member
Medlem
537439
February 9, 2004 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

ConnectionProblem! wrote: Angående dom där 360 dagarna( 1 år FFAN ni lär tröttna på betan ) så är det inte så att man inte kommer åt datorn mer. När datumet gått ut kan man fortfarande använda datorn normalt men efter ca 1 timma poppar en ruta fram som säger att man måste skriva in en key som man ska ha köpt av MS annars kommer datorn att stängas av inom en timma, så blir det för varje gång du startar upp datorn efter att evaluation time som det heter har gått ut.
MEN, om man nu inte vill köpa MS keyn kan men alltid köpa hela WIN XP 64 extended som kommer ut i år en annan grej är ju att backa tiden i BIOS-->CMOS och då blir OS-et fullt fungerande igen.

Det där med att backa tiden funkade förr men nuförtiden är det inte så simpelt.
Och när ens evaluation gått ut och efter att man bootat ett antal gånger så vägras man access till login (inte ens safemode funkar) efter ett tag.

Angående ATi så har de sagt (och fortsätter hålla fast vid) att de vägrar släppa en 64 bits drivrutin förrän OS:et är helt färdigt.
Men det är ju tal om att spel som FarCry, UT2004 mm. ska komma med 64 bits stöd och isådana fall kanske ATi mjuknar.

ConnectionProblem!
Medlem
537529
February 9, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=ConnectionProblem!]Angående dom där 360 dagarna( 1 år FFAN ni lär tröttna på betan ) så är det inte så att man inte kommer åt datorn mer. När datumet gått ut kan man fortfarande använda datorn normalt men efter ca 1 timma poppar en ruta fram som säger att man måste skriva in en key som man ska ha köpt av MS annars kommer datorn att stängas av inom en timma, så blir det för varje gång du startar upp datorn efter att evaluation time som det heter har gått ut.

Det där med att backa tiden funkade förr men nuförtiden är det inte så simpelt.
Och när ens evaluation gått ut och efter att man bootat ett antal gånger så vägras man access till login (inte ens safemode funkar) efter ett tag.

Angående ATi så har de sagt (och fortsätter hålla fast vid) att de vägrar släppa en 64 bits drivrutin förrän OS:et är helt färdigt.
Men det är ju tal om att spel som FarCry, UT2004 mm. ska komma med 64 bits stöd och isådana fall kanske ATi mjuknar.

mm..jovisst...hoppas ATI släpper en 64-bit version av catalyst.
OK..jag har inte testat XP 64 extended version 2004.
Men XP 64 extended 2003 går att backa tiden i CMOS och få det att funka...jag har testat!!!

Oj oj, cheefen redaktören du har testat FARCRY va? VA najs det är..de ska bara finputsa lite på deras AI och de har en HL2 dödare tror jag...

Anton Nilsson
Member
Medlem
537544
February 9, 2004 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

ConnectionProblem! wrote:

Men XP 64 extended 2003 går att backa tiden i CMOS och få det att funka...jag har testat!!!

Oj oj, cheefen redaktören du har testat FARCRY va? VA najs det är..de ska bara finputsa lite på deras AI och de har en HL2 dödare tror jag...

Skumt att det funkade de fixade till det redan i vanliga 32 bits betorna.

Mm har testat FarCry, tyckte det sög. Var precis som vilket själlöst FPS som helst bara pyttelite snyggare grafik på ett par ställen.
Fysiken och AIn och kontrollen var kass enligt min mening.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
537985
February 10, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

HMm ok jag har börjat fundera på om jag ska testa
WinXP 64 men jag har några frågor:

1. WinXP 64 är det som HOME eller PRO eller kan man inte jämföra dom?
2. Alltså det finns inga drivrutiner till XP64 till mitt radeonkort, ljudkort och raidkort?
3. När förväntas XP64 komma i handeln?
4. Buggar? (för er som har testat det)

Anton Nilsson
Member
Medlem
538034
February 10, 2004 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: HMm ok jag har börjat fundera på om jag ska testa
WinXP 64 men jag har några frågor:

1. WinXP 64 är det som HOME eller PRO eller kan man inte jämföra dom?
2. Alltså det finns inga drivrutiner till XP64 till mitt radeonkort, ljudkort och raidkort?
3. När förväntas XP64 komma i handeln?
4. Buggar? (för er som har testat det)

1. Snarare som Pro kansketom lite åt 2003-hållet (dvs ganska avskalat)
2. Här finns länkar till ett par av de drivrutiner som finns tillgängliga: http://planetamd64.com/modules.....5d8693fba7
3. I sommar eller i höst skulle jag tro.
4. En del program funkar helt sonika inte alls i XP64.

ConnectionProblem!
Medlem
538418
February 10, 2004 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=ConnectionProblem!]

Skumt att det funkade de fixade till det redan i vanliga 32 bits betorna.

Mm har testat FarCry, tyckte det sög. Var precis som vilket själlöst FPS som helst bara pyttelite snyggare grafik på ett par ställen.
Fysiken och AIn och kontrollen var kass enligt min mening.

Kanske inte är rätt att snacka om spel just på denna tråd...
men snackar du gojja lr? Finns la fasen inget spel som håller en sån klass.
Fysiken är i klass med HL2s (saker går att flytta, lik flyter på vatten, samma ljus och skugg teknik som doom3 mm..) och fatta grafikmotorn som klarar att hantera alla träd och annat på en så enormt stor bana utan ngn jefla loading emellan som HL (grymt snygg grafik med Direct3D9 ngt annat än halo som går skit slött fast grafiken är det fulaste jag skådat). Vad är det för fel på kontrollerna? Du får släppa din dåliga CS/kontroll vana ....

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
538423
February 10, 2004 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Men ConnectionProblem! fatta att smaken är som baken: DELAD

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 55
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL