August 22, 2005
Release Candidate 2 av Windows XP Service Pack 2 släpptes sent igår som så kallad öppen beta.
För er som redan installerat tex. RC1 är det bara att gå till Windows Update för att ladda ner RC2. För er som inte testat SP2 tidigare är det en idé att gå hit.
Nytt i SP2 är först och främst säkerhetsfixar, en uppdaterad brandvägg, popup blocker för IE och lite annan ny funktionalitet. Microsoft har också passat på att blockera alla pirater så om du inte har rent mjöl i påsen kan du hälsa hem.
Hittills är jag personligen mycket imponerad av SP2. Det känns snarast som om man kör Windows XP "Second Edition" nu med tanke på all utökad funktionalitet.
För er som oroar er för dess betastatus kan vi berätta att vi hört få klagomål på stabilitets eller inkompabilitetsproblem hittills. För mig personligen fungerar det perfekt sånät på som att Java krånglar lite.
May 5, 2004
Veric wrote: Hmmm... när jag kör den nya versionen av Windows Update hittar den inga uppdateringar åt mig. Jag har kryssat i rutan "Visa betaprodukter och tillhörande uppdateringar" under inställningar.
Några förslag på vad jag ska göra?
Finns nog bara engelsk variant, du har svensk xp antar jag.
May 5, 2004
pcw wrote:
Microsoft har också passat på att blockera alla pirater så om du inte har rent mjöl i påsen kan du hälsa hem.
Kan någon definiera "hälsa hem" ? 🙂
Om du kör med en key som varit i cirkulation kan du känna dig blåst, har du generat en själv finns det ingen chans i h-v att de kan blocka dig.
September 17, 2001
MULLVADEN wrote: Hmm.. var det inte MS som skuille tillåta den nya SP till pirater oxå? eftersom dom typ tyckte det var bättre med Warezare än Virusspridare bara för att dom har warezad XP???
eller hur var det?
jo, det var just vad M$ sade, men de kanske lanserar fullversionen av SP2 till pirater också. Återstår att se om M$ kan stå fast vid sina ord eller inte.
Jag är också lite intresserad av den utökade funktionaliteten, med tanke på att det känns som "nytt" WinXP (Second Edition). Ska själv leta efter mer info, men om någon som testat kan skriva ner vad som är nytt så skulle det glädja mig en smula :].
November 29, 2001
Imagine wrote: Utökad funktionalitet.?
Ta gärna några exempel...
Stöd för NX-tekniken (virusskydd på Athlon 64).
Kraftigt omarbetad brandvägg.
Pop up blocker.
Ny säkerhetskontrollpanel.
Wifi lan-funktionalitet.
osv.
en hel del för att "bara" vara ett service pack med andra ord
2 Guest(s)