Windows XP64 går inte att köpa löst.|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Windows XP64 går inte att köpa löst.
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 30, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

En produktchef på Microsoft har meddelat att Windows XP64 bara kommer att
finnas i OEM-version. Det vill säga att du måste köpa en dator för att få
XP64. Dock ska de gå att byta in sin gamla XP-kartong med skiva och få XP64.

Dock dröjer det ett tag till för XP64 att komma ut på marknaden då alla
kraft för tillfället läggs vid Service Pack två till den vanliga versionen
av XP. Men så fort den är klar så sätter Microsoft full fart med XP64.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
Member Since:
March 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
657886
June 30, 2004 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ehh? Vad ska det vara bra för?

Men då är det ju bara att köpa ett vanligt WinXP och byta till sig 64an på så vis.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
Member Since:
February 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
657887
June 30, 2004 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Meeeen jeffligt nödvändigt av MS eller?

Fattar inte deras policy riktigt!
Försöker dom sänka antalet personer som köper deras produkt eller?

RobB
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
Member Since:
December 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
657893
June 30, 2004 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

kan ju inte vara så smart?

Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
657897
June 30, 2004 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

då blir det bara mer folk som skaffar en pirat kopia istället.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
657903
June 30, 2004 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: Ehh? Vad ska det vara bra för?

Men då är det ju bara att köpa ett vanligt WinXP och byta till sig 64an på så vis.

Precis

MS kanske inte vill göra kartonger till XP64 för att de tänker på världens alla träd och skogar. Känns bara löjligt att krånga så mycket som det gör, men det finns säkert en baktanke på det hela.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
657922
June 30, 2004 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte säga annat än "är dom dumma i huvudet eller"

Inte nog med att Operativen kostar helvete, nu ska man inte ens kunna köpa dom.

känns onödigt att gå in i en butik, köpa xp 32, efter köper är avklarat säger man "nu vill jag byta denna mot 64bits verren"

Sjunger ju ta mig fan bara IG om MS

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
657926
June 30, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

vilka idioter

AMD64 har funnits ut i typ ett år när MS släpper XP64, det kommer finnas hundratusentals användare som vill köpa XP64

snacka om att skjuta sig själv i foten

dessutom är det ganska komiskt, Microsoft nojjar som FAN om att allt ska va 64 bits i sitt senaste marknadsföringsmaterial

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
657930
June 30, 2004 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: vilka idioter

AMD64 har funnits ut i typ ett år när MS släpper XP64, det kommer finnas hundratusentals användare som vill köpa XP64

snacka om att skjuta sig själv i foten

dessutom är det ganska komiskt, Microsoft nojjar som FAN om att allt ska va 64 bits i sitt senaste marknadsföringsmaterial

Men det vill väll "belöna" de som har ett köpt XP med riktig licens. Men detta kommer givetvis reslutera i att en XP64 version kommer ut fortare än ögat på internet för nedladdning.

skjuta sig själv i foten är bara förnamnet...

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
657950
June 30, 2004 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

HuGGe wrote: [quote=UndaC]vilka idioter

AMD64 har funnits ut i typ ett år när MS släpper XP64, det kommer finnas hundratusentals användare som vill köpa XP64

snacka om att skjuta sig själv i foten

dessutom är det ganska komiskt, Microsoft nojjar som FAN om att allt ska va 64 bits i sitt senaste marknadsföringsmaterial

Men det vill väll "belöna" de som har ett köpt XP med riktig licens. Men detta kommer givetvis reslutera i att en XP64 version kommer ut fortare än ögat på internet för nedladdning.

skjuta sig själv i foten är bara förnamnet...

speciellt med tanke på att väldigt många A64 användare är avancerade användare som på nolltid hade listat ut vart de ska få tag på en kopia och hur man ska installera den

riktigt lol av MS

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
657963
June 30, 2004 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

MS får skylla sig själva... Ännu ett bevis på att warezing kommer fortsätta stort...

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
Member Since:
May 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
657974
June 30, 2004 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: Ehh? Vad ska det vara bra för?

Men då är det ju bara att köpa ett vanligt WinXP och byta till sig 64an på så vis.

Exagt & det med att det lär bli warez direkt är ju en självklarhet, det kommer alltid så stora produkter att bli

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
658008
June 30, 2004 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=Lukascool]Ehh? Vad ska det vara bra för?

Men då är det ju bara att köpa ett vanligt WinXP och byta till sig 64an på så vis.

Exagt & det med att det lär bli warez direkt är ju en självklarhet, det kommer alltid så stora produkter att bli

jo men om det inte ens säljs så är det ju ännu större risk att folk warzar istället

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
658021
June 30, 2004 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tippar på att XP64 kommer bli en finansiell flopp för Microsoft, de kommer nog inte ens få in pengar så det räcker till att täcka upp för pengarna de har lagt på den nya kaffeautomaten på kontoret. Kom ihåg vart ni hörde det först 😉

varför så krångligt Microsuck?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
658024
June 30, 2004 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

HuGGe wrote: Jag tippar på att XP64 kommer bli en finansiell flopp för Microsoft, de kommer nog inte ens få in pengar så det räcker till att täcka upp för pengarna de har lagt på den nya kaffeautomaten på kontoret. Kom ihåg vart ni hörde det först 😉

varför så krångligt Microsuck?

nä man undrar ju lite vad motivet är

jag förstår inte ens varför XP IA64 inte går att köpa separat, processorerna går att köpa separat så varför inte OS:et, det är helt ofattbart ologiskt
inte nog med att de förlorar intäkter, vad det gäller IA64 så tvingar de köpare att köra Linux kort och gott
hur smart är det?

och det här med att byta, wtf tror dom att alla människor bara har en dator hemma?

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
658031
June 30, 2004 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=HuGGe]Jag tippar på att XP64 kommer bli en finansiell flopp för Microsoft, de kommer nog inte ens få in pengar så det räcker till att täcka upp för pengarna de har lagt på den nya kaffeautomaten på kontoret. Kom ihåg vart ni hörde det först 😉

varför så krångligt Microsuck?

nä man undrar ju lite vad motivet är

jag förstår inte ens varför XP IA64 inte går att köpa separat, processorerna går att köpa separat så varför inte OS:et, det är helt ofattbart ologiskt
inte nog med att de förlorar intäkter, vad det gäller IA64 så tvingar de köpare att köra Linux kort och gott
hur smart är det?

och det här med att byta, wtf tror dom att alla människor bara har en dator hemma?

de vill väll inte trycka upp kartonger, manualer och skivor i onödan. Folk får skicka in sina XP kartonger med skivor å hela kitet så får man tillbaka en nytryckt XP64 i ett litet plastfodral på posten.

Hur ska det gå om jag måste omformatera min sekundära burk med 32 bitars arkitektur ? måste jag köpa ett till XP eller vad? de tvingar mig nästan att använda linux (vilket jag använder ändå) och det är som att sova med djävulen själv enligt MS

:/

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
658035
June 30, 2004 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

behöver man betala när man byter upp sig ?

det måste finnas nått sett som MS tjänar pengar på det.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
658040
June 30, 2004 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är det som är kruxet, det verkar inte villja ha pengar för det men du måste skicka in ditt vanliga WinXP med kartong, manual å allt sånt. Det kanska ska försöka sälja dem i andra länder som demoex eller nått :D:D

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
658060
June 30, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

HuGGe wrote: [quote=UndaC][quote=HuGGe]Jag tippar på att XP64 kommer bli en finansiell flopp för Microsoft, de kommer nog inte ens få in pengar så det räcker till att täcka upp för pengarna de har lagt på den nya kaffeautomaten på kontoret. Kom ihåg vart ni hörde det först 😉

varför så krångligt Microsuck?

nä man undrar ju lite vad motivet är

jag förstår inte ens varför XP IA64 inte går att köpa separat, processorerna går att köpa separat så varför inte OS:et, det är helt ofattbart ologiskt
inte nog med att de förlorar intäkter, vad det gäller IA64 så tvingar de köpare att köra Linux kort och gott
hur smart är det?

och det här med att byta, wtf tror dom att alla människor bara har en dator hemma?

de vill väll inte trycka upp kartonger, manualer och skivor i onödan. Folk får skicka in sina XP kartonger med skivor å hela kitet så får man tillbaka en nytryckt XP64 i ett litet plastfodral på posten.

Hur ska det gå om jag måste omformatera min sekundära burk med 32 bitars arkitektur ? måste jag köpa ett till XP eller vad? de tvingar mig nästan att använda linux (vilket jag använder ändå) och det är som att sova med djävulen själv enligt MS

:/

varför inte bara sälja skivorna i plastfickor eller typ vanligt DVD-fodral då liksom, hade kanske kostat 50 öre - 1 krona per skiva för MS

jag menar marginalerna på retail XP är ju helt enorma så de hade ju kunnat tjäna feta stålar på det hela

aja vi får väl se hur det går

blir väl till at köpa en ny licens om man vill ha kvar sin 32 bits dator och sen byta den nya licensen mot XP64... guuu' så smidigt

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
658098
June 30, 2004 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm läste mer om detta på the INQ nu och tydligen så är det ju inte alls så farligt som vi antyder i nyheten

http://www.theinquirer.net/?ar.....icle=16919

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 72
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL