August 22, 2005
En produktchef på Microsoft har meddelat att Windows XP64 bara kommer att
finnas i OEM-version. Det vill säga att du måste köpa en dator för att få
XP64. Dock ska de gå att byta in sin gamla XP-kartong med skiva och få XP64.
Dock dröjer det ett tag till för XP64 att komma ut på marknaden då alla
kraft för tillfället läggs vid Service Pack två till den vanliga versionen
av XP. Men så fort den är klar så sätter Microsoft full fart med XP64.
August 27, 2003
Lukascool wrote: Ehh? Vad ska det vara bra för?
Men då är det ju bara att köpa ett vanligt WinXP och byta till sig 64an på så vis.
Precis
MS kanske inte vill göra kartonger till XP64 för att de tänker på världens alla träd och skogar. Känns bara löjligt att krånga så mycket som det gör, men det finns säkert en baktanke på det hela.
November 4, 2001
Kan inte säga annat än "är dom dumma i huvudet eller"
Inte nog med att Operativen kostar helvete, nu ska man inte ens kunna köpa dom.
känns onödigt att gå in i en butik, köpa xp 32, efter köper är avklarat säger man "nu vill jag byta denna mot 64bits verren"
Sjunger ju ta mig fan bara IG om MS
November 29, 2001
vilka idioter
AMD64 har funnits ut i typ ett år när MS släpper XP64, det kommer finnas hundratusentals användare som vill köpa XP64
snacka om att skjuta sig själv i foten
dessutom är det ganska komiskt, Microsoft nojjar som FAN om att allt ska va 64 bits i sitt senaste marknadsföringsmaterial
August 27, 2003
UndaC wrote: vilka idioter
AMD64 har funnits ut i typ ett år när MS släpper XP64, det kommer finnas hundratusentals användare som vill köpa XP64
dessutom är det ganska komiskt, Microsoft nojjar som FAN om att allt ska va 64 bits i sitt senaste marknadsföringsmaterial
Men det vill väll "belöna" de som har ett köpt XP med riktig licens. Men detta kommer givetvis reslutera i att en XP64 version kommer ut fortare än ögat på internet för nedladdning.
skjuta sig själv i foten är bara förnamnet...
November 29, 2001
HuGGe wrote: [quote=UndaC]vilka idioter
Men det vill väll "belöna" de som har ett köpt XP med riktig licens. Men detta kommer givetvis reslutera i att en XP64 version kommer ut fortare än ögat på internet för nedladdning.
skjuta sig själv i foten är bara förnamnet...
speciellt med tanke på att väldigt många A64 användare är avancerade användare som på nolltid hade listat ut vart de ska få tag på en kopia och hur man ska installera den
riktigt lol av MS
November 29, 2001
Vitamin-C wrote: [quote=Lukascool]Ehh? Vad ska det vara bra för?
Men då är det ju bara att köpa ett vanligt WinXP och byta till sig 64an på så vis.
Exagt & det med att det lär bli warez direkt är ju en självklarhet, det kommer alltid så stora produkter att bli
jo men om det inte ens säljs så är det ju ännu större risk att folk warzar istället
November 29, 2001
HuGGe wrote: Jag tippar på att XP64 kommer bli en finansiell flopp för Microsoft, de kommer nog inte ens få in pengar så det räcker till att täcka upp för pengarna de har lagt på den nya kaffeautomaten på kontoret. Kom ihåg vart ni hörde det först 😉
varför så krångligt Microsuck?
nä man undrar ju lite vad motivet är
jag förstår inte ens varför XP IA64 inte går att köpa separat, processorerna går att köpa separat så varför inte OS:et, det är helt ofattbart ologiskt
inte nog med att de förlorar intäkter, vad det gäller IA64 så tvingar de köpare att köra Linux kort och gott
hur smart är det?
och det här med att byta, wtf tror dom att alla människor bara har en dator hemma?
August 27, 2003
UndaC wrote: [quote=HuGGe]Jag tippar på att XP64 kommer bli en finansiell flopp för Microsoft, de kommer nog inte ens få in pengar så det räcker till att täcka upp för pengarna de har lagt på den nya kaffeautomaten på kontoret. Kom ihåg vart ni hörde det först 😉
jag förstår inte ens varför XP IA64 inte går att köpa separat, processorerna går att köpa separat så varför inte OS:et, det är helt ofattbart ologiskt
inte nog med att de förlorar intäkter, vad det gäller IA64 så tvingar de köpare att köra Linux kort och gott
hur smart är det?
och det här med att byta, wtf tror dom att alla människor bara har en dator hemma?
de vill väll inte trycka upp kartonger, manualer och skivor i onödan. Folk får skicka in sina XP kartonger med skivor å hela kitet så får man tillbaka en nytryckt XP64 i ett litet plastfodral på posten.
Hur ska det gå om jag måste omformatera min sekundära burk med 32 bitars arkitektur ? måste jag köpa ett till XP eller vad? de tvingar mig nästan att använda linux (vilket jag använder ändå) och det är som att sova med djävulen själv enligt MS
:/
November 29, 2001
HuGGe wrote: [quote=UndaC][quote=HuGGe]Jag tippar på att XP64 kommer bli en finansiell flopp för Microsoft, de kommer nog inte ens få in pengar så det räcker till att täcka upp för pengarna de har lagt på den nya kaffeautomaten på kontoret. Kom ihåg vart ni hörde det först 😉
hur smart är det?
de vill väll inte trycka upp kartonger, manualer och skivor i onödan. Folk får skicka in sina XP kartonger med skivor å hela kitet så får man tillbaka en nytryckt XP64 i ett litet plastfodral på posten.
Hur ska det gå om jag måste omformatera min sekundära burk med 32 bitars arkitektur ? måste jag köpa ett till XP eller vad? de tvingar mig nästan att använda linux (vilket jag använder ändå) och det är som att sova med djävulen själv enligt MS
:/
varför inte bara sälja skivorna i plastfickor eller typ vanligt DVD-fodral då liksom, hade kanske kostat 50 öre - 1 krona per skiva för MS
jag menar marginalerna på retail XP är ju helt enorma så de hade ju kunnat tjäna feta stålar på det hela
aja vi får väl se hur det går
blir väl till at köpa en ny licens om man vill ha kvar sin 32 bits dator och sen byta den nya licensen mot XP64... guuu' så smidigt
1 Guest(s)