April 17, 2005
WinFS blev hypat som det kanske bästa och största förändringen som skulle komma med Windows Vista. Efter ett tag så visade det sig att de två utvecklades inte samtidigt utan i två parallella projekt för att det sedan skulle visa sig att Vista inte alls kommer att innehålla WinFS till en början utan att det skulle eventuellt släppas löst senare, men att stöd för WinFS skulle finnas i Vista. Nu har det uppdagats att WinFS kommer inte ens att släppas som en lös produkt utan endast som en del av Microsofts kommande SQL Server (a.k.a. Katmai).
Detta då man anser att den starka koppling som uppstått under utvecklingen av Katmai, ADO.net och WinFS att det bästa är att hålla dessa förenade. WinFS är dock fortfarande under utveckling och att det skulle komma en variant senare med möjlighet att köra Windows är inte alls omöjlig.
WinFS beta 2 kommer inte heller att släppas likt beta 1 gjorde. När vi kommer se det nya filsystemet på ett sätt som är applicerbart för oss konsumenter går inte att framtyda, men att det kommer dröja långt efter Windows Vistas lansering är smärtsamt uppenbart.
May 27, 2006
Vilket j-la mongo som har skrivit den där bloggen:
"With most of our effort now working towards productizing mature aspects of the WinFS project into SQL and ADO.NET, we do not _need_ to deliver a separate WinFS offering. " (min understrykning)
Vad f-n menar han? För att koden används någon annanstans så behöver den inte skeppas som ett nytt "filsystem"? Jag kan iofs förstå om han pratar så om det egna projektet för sin chef eller liknande, men att säga så till allmännheten är ju fullständigt idiotiskt. Fast jag hoppas iofs att jag missförstått något...
Betyder detta att man kan begära pengarna tillbaka för Windows XP? MS hade ju lovat WinFS till XP och nu håller de inte löftet, alltså borde man kunna häva köpet?
November 27, 2003
Mr.Garrison wrote:
Katmai och ADO.net och WinFS
snyggt
Trött på att du aldrig lär dig. Varning.
maglar wrote: Vilket j-la mongo som har skrivit den där bloggen:
"With most of our effort now working towards productizing mature aspects of the WinFS project into SQL and ADO.NET, we do not _need_ to deliver a separate WinFS offering. " (min understrykning)Vad f-n menar han? För att koden används någon annanstans så behöver den inte skeppas som ett nytt "filsystem"? Jag kan iofs förstå om han pratar så om det egna projektet för sin chef eller liknande, men att säga så till allmännheten är ju fullständigt idiotiskt. Fast jag hoppas iofs att jag missförstått något...
Betyder detta att man kan begära pengarna tillbaka för Windows XP? MS hade ju lovat WinFS till XP och nu håller de inte löftet, alltså borde man kunna häva köpet?
Ja jag är lika frågande som du. Jag hoppas på en uppdatering snart.
//Andreas
Mr.Garrison: Kritik är alltid uppskattad, under två förutsättningar: Den ska vara konstruktiv och skickas direkt till den det berör.
Läs mer här!
Jag tror inte att någon kan påstå att du lyckats pricka in något av dessa två punkter med ditt inlägg och nu har du lyckats "kapa" en tråd helt i onödan vilket är just vad vi försökt undvika genom att sätta upp dessa riktlinjer. Varningen är befogad, så tänkt efter lite extra nästa gång innan du skriver en sån här kommentar då du verkar vara en av få som tycker den ger några positiva effekter.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 27, 2003
Mr.Garrison wrote: Jag trodde felet syntes direkt och därför inte behövde någon närmre beskrivning. Man bör skriva det så här:
Katmai, ADO.net och WinFS
inte:
Katmai och ADO.net och WinFS
EDIT: Läst igenom den länken du skickat ang. stavfel och jag får väl därmed ta att be om ursäkt.
Ja och jag har sagt till dig förut desstom. Annars kan jag bara instämma i det som sades ovan.
Det är fel det som skrevs och det ska givetvis rättas till, men nu du har påpekat liknande saker tidigare på långt ifrån bra sätt utan bara citerat saker och sen skrivit något syrligt, vilket är ett regelbrott. Jag kan inte göra undantag bara för man missat regeltråden. 😉
Du är förlåten.
//Andreas
November 27, 2003
Lite mer info:
http://seattletimes.nwsource.c.....nfs28.html
Tyckte inte det var värt en egen nyhetspost eftersom det är samma källa i stort sett, bara några mer kommenterar från MS.
//Andreas
1 Guest(s)