August 22, 2005
Vi har vid flera tillfällen skrivit om den nya trådlösa tekniken mer känd som Wireless USB. Det är precis som namnet låter en trådlös teknik som använder sig av USB-teknikens interface.
Vad som kanske är allra mest intressant är att Wireless USB faktiskt har samma teoretiska överföringshastighet som USB2.0, med andra ord hela 480Mbps.
Utöver ypperlig kompabilitet och hög överföringshastighet ska flera av de Wireless USB-chip som visats upp vara mycket små och det ska vara relativt enkelt och billigt att integrera dem i nuvarande USB-produkter.
[Image Can Not Be Found]
Vi ser helt klart fram emot att se mer av Wireless USB då vi sedan länge tröttnat på allt vad heter kablar.
Källa: Gizmodo
JaZzE wrote: "på allt vad heter kablar."
Låter bättre med: "på allt vad kablar heter". Men det kanske är jag som har sovit förlite :eye:
Hehe nä det är nog jag som sovit lite dåligt.. 🙂
Fixar det direkt, men sen tar vi sådant här över mail eller PM som det står i översta tråden i detta forum. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
September 19, 2002
De två sakerna som kan få detta att bli intressant för mig är följande:
1) Att räckvidden/signalstyrkan är något att tala om i jämförelse med dagens tekniker. Att tappa 40% kapacitet på 10M avstånd är inte rimligt i min mening vilket man kan råka ut för i många fall.
2) Att de klarar av att leverera mer än en tiondedel av det som står på kartongen. 108Mbps räcker inte ens för att maxa en 10Mbps(Full duplex)-lina. Pinsamt värdelöst i min mening.
Lyckas de råda bot på ovanstående så kan det bli högst intressant. Om man inte grillar ballarna med allehanda lustiga magnetvågor tack vare detta så vore ju det ett plus också. 😉
1 Guest(s)