X360 svarar på PS3s Blu-ray stöd - Med eget Blu-ray stöd!|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
X360 svarar på PS3s Blu-ray stöd - Med eget Blu-ray stöd!
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 17, 2006 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Xbox 360 har en tydlig akilleshäl i det faktum att man inte stödjer något av de nästkommande optiska formaten HD DVD eller Blu-ray. PlayStation 3 har som bekant stöd för Blu-ray vilket även skulle kunna göra den till en mycket prisvärd Blu-ray DVD-spelare. Microsoft har redan insinuerat att man förmodligen kommer släppa en extern HD DVD-spelare till Xbox 360 för att kontra detta, men nu kommer uppgifter som säger att den externa spelaren även ska stödja Blu-ray. Uppgifterna kommer från Microsoft representanter i en intervju med en Japansk Internetsajt. Man lade fram det så att den externa enheten gjorde det möjligt för Microsoft, som egentligen är en HD DVD anhängare, att välja vilket/vilka format man vill stödja.

Man påpekar att det ännu är oklart vilket av formaten som kommer få störst utsträckning på marknaden och genom att vänta med en extern spelare kan Microsoft anpassa sig efter detta. Onekligen verkar det lite som ett försök att försvara valet av en extern spelare som många opponerat sig åt, men trots allt kan vi inte låta bli att fundera över vad en kombo-enhet hade gjort för Xbox 360 i konkurrans med PlayStation 3.

"At present time, considering such part [external optical drive], Microsoft selects HD DVD. But since it is unknown whether HD DVD and Blu-ray wins [the format battler], we took the form, external drive, which allows us to change in future situations,”"

Källa: X-bit Labs

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1004345
January 17, 2006 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

åå nej.. varför försöker de ens konkurera? Det kommer inte gå något vidare ändå, för boxen alltså.

Avatar
Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
Member Since:
October 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004346
January 17, 2006 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: åå nej.. varför försöker de ens konkurera? Det kommer inte gå något vidare ändå, för boxen alltså.

hur vet du det? PS3 har ju inte släppts än... den KAN ju faktiskt ha mycket värre sjukdomar än boxen...

Rhino
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
Member Since:
August 9, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1004391
January 17, 2006 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: Microsoft har redan insinuerat att man förmodligen kommer släppa en extern HD DVD-spelare till Xbox 360

Jag ska inte vara sån, men sluta använda insinuera såhär 😛 Ordet finns med i fyra (!) Xbox360-nyheter redan och verkar vara något av ett favorituttryck men bör användas när man menar "elak/syrlig antydning" eller dylikt.

Jag hade dessutom för något år sen exakt samma anmärkning på nyheterna på NH och det hjälpte då :p

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004451
January 17, 2006 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Weee... mer externa enheter till 360. Föredrar faktiskt en samlad kloss.
Men det kanske bara är jag ?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004489
January 17, 2006 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med ctrl. Orka massa extern skit.

Imagine
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
Member Since:
February 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1004495
January 17, 2006 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Weee... mer externa enheter till 360. Föredrar faktiskt en samlad kloss.
Men det kanske bara är jag ?

Jag tror inte att nån skulle vilja betala för en och en halv konsoll när alternativet är allt i ett, dessutom med högre kvalitet. De flesta kommer nog tycka det är värt den extra kostnaden...

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004505
January 17, 2006 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja, en sak jag funderat lite över.. Varför inte bara släppa en enhet så man kan byta
ut den som sitter inne i chassit ?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004527
January 17, 2006 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Tja, en sak jag funderat lite över.. Varför inte bara släppa en enhet så man kan byta
ut den som sitter inne i chassit ?

ooooooh, med all ansträngnin dom gjort för att förhindra att man ens ska kunna öppna den 😮

//Andreas

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004576
January 17, 2006 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jasså går den inte öppna ? Har man rätt mejsel-bit borde det väl inte vara så svårt ?
Har för mig jag sett ställen på nätet där dom plockat isär den.

Annars kunde dom väl tänkt på det innan och gjort så man bara lossade 2 skruvar och sedan drog ut den.
Typ som sådana där HDchassin för 5.25"
Den enheten som sitter i 360:n är väl som jag fattat det en S-ata enhet ?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004653
January 18, 2006 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Jasså går den inte öppna ? Har man rätt mejsel-bit borde det väl inte vara så svårt ?
Har för mig jag sett ställen på nätet där dom plockat isär den.

Annars kunde dom väl tänkt på det innan och gjort så man bara lossade 2 skruvar och sedan drog ut den.
Typ som sådana där HDchassin för 5.25"
Den enheten som sitter i 360:n är väl som jag fattat det en S-ata enhet ?

Jo du missförstod mig 😉

De har öppnat den men MS vill ju absolut inte att man ska det och har ju jobbat hårt på att man ska misslyckas. Att då släppa en ny spelare som man måste öppna upp chassit för att byta vore ju att skjuta sig själv i foten 😉

//Andreas

TheWretch
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
Member Since:
October 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1005059
January 19, 2006 - 7:28 am
sp_Permalink sp_Print

Detta är rubbish, han blev feltolkad i intervjun och Blu-Ray-stödet förnekas av Microsoft:

http://blogs.mercurynews.com/a.....news_.html

"Blu-Ray support are incorrect. At this point, we’re fully committed to HD-DVD and have absolutely no plans to support other optical formats."

donutz
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 70
Member Since:
December 11, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1005131
January 19, 2006 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är HD DVD och Blu-Ray 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 35
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL