x86 Mac mini klon från VoodooPC|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
x86 Mac mini klon från VoodooPC
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 18, 2005 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Mac mini kommer ju förmodligen dyka upp från Apple nästa år baserad på x86-plattformen och Intels processorer. Men redan nu kan man få tag på Mac mini-kloner som av förklarliga skäl baseras på x86-plattformen. VoodooPC som är kända för att tillverka exklusiva datorer har nyligen lanserat Voodoo IDOL Mini som är väldigt lik Apples minsting men istället för PowerPC-plattformen och Mac OS X baseras denna dator på Pentium M och Windows. Med sin minimala formfaktor är det ett ypperligt alternativ för vardagsrummet eller andra platser med snålt om utrymme.

Voodoo IDOL Mini är utan tvekan kraftfullare än Mac mini och även om utbyggnadsmöjligheterna begränsas av dess storlek går det att piffa upp den med större hårdddisk och liknande. Priserna är i vanlig ordning inget för den budgetmedvetne och dem som klagat på att Apple Mac mini kostar mycket ska kanske tänka om då priserna för Voodoo Idol mini börjar på drygt 1000 USD.


[Image Can Not Be Found]

:: Läs mer om Voodoo IDOL mini

Avatar
Wingdings
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 493
Member Since:
September 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
965521
October 18, 2005 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Maken till fräckhet. -_-

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
January 30, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
965545
October 18, 2005 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

med en x1300 i så man får avivo så.....

boep
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
Member Since:
January 2, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
965628
October 18, 2005 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite dyr kanske.

TinyTeen
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 26
Member Since:
September 16, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
965638
October 18, 2005 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt klart den sexigaste Mac mini-klonen hittills.

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
965847
October 19, 2005 - 5:54 am
sp_Permalink sp_Print

Det är så gulligt när de försöker och misslyckas platt. Den är ful och väldigt dyr. Vips och så var Mac minins främsta försäljningsargument borta.

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
965856
October 19, 2005 - 6:53 am
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: Det är så gulligt när de försöker och misslyckas platt. Den är ful och väldigt dyr. Vips och så var Mac minins främsta försäljningsargument borta.

Det är klart att den är ful. Den ser ju ut som en Mac-mini.

hallon
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 115
Member Since:
October 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
965965
October 19, 2005 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

hm.. är jag den enda som gillade den? 😛

fast jag föredrar nog laptops 😉

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
966204
October 19, 2005 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Twin_Pixel]Det är så gulligt när de försöker och misslyckas platt. Den är ful och väldigt dyr. Vips och så var Mac minins främsta försäljningsargument borta.

Det är klart att den är ful. Den ser ju ut som en Mac-mini.

Mac minin är mer stilistisk. Den här placerar loggan mitt på fronten. Och det var ingen snygg sådan...

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
966222
October 19, 2005 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: [quote=denstore][quote=Twin_Pixel]Det är så gulligt när de försöker och misslyckas platt. Den är ful och väldigt dyr. Vips och så var Mac minins främsta försäljningsargument borta.

Det är klart att den är ful. Den ser ju ut som en Mac-mini.

Mac minin är mer stilistisk. Den här placerar loggan mitt på fronten. Och det var ingen snygg sådan...

Jo, men sånt ser knappast jag. Som trettonåring så förstår jag mig inte på sånt. Fast du bryr dig ju ändå inte vad jag säger. Varken om det handlar om kebab, pipelines eller bilar......:)R

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
966228
October 19, 2005 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Twin_Pixel][quote=denstore][quote=Twin_Pixel]Det är så gulligt när de försöker och misslyckas platt. Den är ful och väldigt dyr. Vips och så var Mac minins främsta försäljningsargument borta.

Det är klart att den är ful. Den ser ju ut som en Mac-mini.

Mac minin är mer stilistisk. Den här placerar loggan mitt på fronten. Och det var ingen snygg sådan...

Jo, men sånt ser knappast jag. Som trettonåring så förstår jag mig inte på sånt. Fast du bryr dig ju ändå inte vad jag säger. Varken om det handlar om kebab, pipelines eller bilar......:)R

Är du 13 ?! 😮

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
966232
October 19, 2005 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Twin_Pixel][quote=denstore][quote=Twin_Pixel]Det är så gulligt när de försöker och misslyckas platt. Den är ful och väldigt dyr. Vips och så var Mac minins främsta försäljningsargument borta.

Det är klart att den är ful. Den ser ju ut som en Mac-mini.

Mac minin är mer stilistisk. Den här placerar loggan mitt på fronten. Och det var ingen snygg sådan...

Jo, men sånt ser knappast jag. Som trettonåring så förstår jag mig inte på sånt. Fast du bryr dig ju ändå inte vad jag säger. Varken om det handlar om kebab, pipelines eller bilar......:)R

Nej, det känns rätt sopigt, inte minst för NH, att du är moderator och beter dig så här.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
966234
October 19, 2005 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: Nej, det känns rätt sopigt, inte minst för NH, att du är moderator och beter dig så här.

Berätta för mig på vad sätt det är sopigt.
Jag är idel öra.

Att du sedan raljerar på inne på IRC angående detta är ju en sak som är något sopigt.

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
966237
October 19, 2005 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: [quote=denstore][quote=Twin_Pixel][quote=denstore][quote=Twin_Pixel]Det är så gulligt när de försöker och misslyckas platt. Den är ful och väldigt dyr. Vips och så var Mac minins främsta försäljningsargument borta.

Det är klart att den är ful. Den ser ju ut som en Mac-mini.

Mac minin är mer stilistisk. Den här placerar loggan mitt på fronten. Och det var ingen snygg sådan...

Jo, men sånt ser knappast jag. Som trettonåring så förstår jag mig inte på sånt. Fast du bryr dig ju ändå inte vad jag säger. Varken om det handlar om kebab, pipelines eller bilar......:)R

Nej, det känns rätt sopigt, inte minst för NH, att du är moderator och beter dig så här.

Vad är sopigt? Att jag svarar på ditt inlägg, där du kräker ur dig en spydighet om Voodoos PC? Eller att jag kommenterar inlägg om Mac? Eller att jag är aktiv på forumet? Eller är det helt enkelt så att du inte klarar av kritik gällande Mac? Tar de så hårt i själen att de idag bygger skräpdatorer och gör sin vinst på mp3-spelare?

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
966242
October 19, 2005 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Då kör vi PM.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 33
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL