Xbox 2 lanseras i slutet av 2005?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 2 lanseras i slutet av 2005?
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 20, 2005 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelsajten SPOnG.com lyckades luska fram information om Electronics Arts kommande spel i deras populära Need For Speed-serie. Men som inte det vore nog lyckades man snubbla över ett eventuellt lanseringsdatum för Microsofts kommande spelkonsol Xbox 2.

Spelet i den nya Need For Speed-serien kommer att gå under namnet "Most Wanted" och verkar bli en blandning av NFS Underground och tidigare NFS titlar med mycket fokus på biljakter med lagens långa arm.
Most Wanted kommer lanseras samtidigt på mer eller mindre alla spelkonsoler(även för PC) och lanseringen ska ske i samband med Microsofts lansering av Xbox 2, allt enligt den information SPOnG kommit över.

"A pleasant added value news snippet details a “…simultaneous ship, with the Xbox2 platform", which indicates a late 2005 release for Xbox2 too. Though whether the machine will go under the ‘Xbox2’ name is unclear."

Eftersom lanseringsdatumet för Most Wanted är satt till sent 2005 borde det alltså betyda att även Xbox2 dyker upp i dessa tider.

Det är självklart inga officiella uppgifter men när det är EA som råkat läcka informationen borde det finnas viss sanningshalt bakom det hela.
Vi kan bara hoppas att Microsoft har planerat en lansering av Xbox2 i slutet av året, och om så är fallet får vi hoppas att allt går smidigt så vi kan lägga vantarna på en konsol så snart som möjligt.

DunderklumpN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 527
826547
January 20, 2005 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste dom släppa det så tidigt!
Har ju precis köpt ett xbox!

Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
826559
January 20, 2005 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

QzeR wrote: Måste dom släppa det så tidigt!

Haha sitter precis i samma sits, men jag vill ändå få ut det så snabbt som möjligt.
Dock måste man ju hinna fixa en projektor som tar HDTV-upplösningar... 😮

DunderklumpN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 527
826564
January 20, 2005 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: [quote=QzeR]Måste dom släppa det så tidigt!

Haha sitter precis i samma sits, men jag vill ändå få ut det så snabbt som möjligt.
Dock måste man ju hinna fixa en projektor som tar HDTV-upplösningar... 😮

Man blir juh lite purken, när det blir såhär 😉

Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
826587
January 20, 2005 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Gissar på att den inte kommer vara bakåt kompatibel så det kvittar väl en del ändå.
Sitter fortfarande i god tro och hoppas med fyrklöver, hästskor, hartassar och allt annat som bringar tur.
Att Sony iaf lyckas göra ps3 bakåt vänlig. Isf kan man köpa konsollen och ändå spela en massa spel och
inte behöva vänta på att det skall komma ut något.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
826634
January 20, 2005 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Playstations 3 leksak kommer väl inte förrens 2006?

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
826636
January 20, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Strunt samma klarar mig med ps2 till dess jag ser vilkenplattform som leverear roligaste spelen.
Brukar vara gansla skralt med utbud i början till konsoller (om dom inte som ps2 var bakåt kompatibla).
Dessutom brukar konsollerna var hutlöst dyra det första halvåret.
Får se vem som blir vinnaren denna gången.
Nintendo har vad jag vet inget direkt att komma med så
valet står mellan Sony eller MS.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
826654
January 20, 2005 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Strunt samma klarar mig med ps2 till dess jag ser vilkenplattform som leverear roligaste spelen.
Brukar vara gansla skralt med utbud i början till konsoller (om dom inte som ps2 var bakåt kompatibla).

Nintendo har väl tänkt att leverera de med, med sin nya Revolution.
Krav för köp lär ju fortsätta vara ett stort gillande av Zelda + Metroid.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
826661
January 20, 2005 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst gillar jag Zelda och Metriod.. men brukar snylta på kompisens saker isf.
Han samlar på TV spel eller nått sådant.
Massor med spel och konsoller. Ingen dator dock, så han kompenserar bara.

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
827052
January 21, 2005 - 7:54 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Strunt samma klarar mig med ps2 till dess jag ser vilkenplattform som leverear roligaste spelen.

Som du säger, priserna brukar vara rätt tragiska det första halvåret och det är egentligen då det är som jobbigast att äga en konsol, då det som du säger ofta är ont om spel.

Jag är faktiskt lite "orolig" för Nintendo. Man har i princip inte hört ett knyst om Revolution och det gör mig lite osäker.
Antingen kan det vara att Nintendo är grymma på att tona ner konsolen, det kan också vara att man inte får lika mycket exponering då man inte skapar en så "PC"-lik konsol som Sony och MS, eller så är man på efterkälken helt enkelt..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
827184
January 21, 2005 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: [quote=Ctrl]Strunt samma klarar mig med ps2 till dess jag ser vilkenplattform som leverear roligaste spelen.

Som du säger, priserna brukar vara rätt tragiska det första halvåret och det är egentligen då det är som jobbigast att äga en konsol, då det som du säger ofta är ont om spel.

Jag är faktiskt lite "orolig" för Nintendo. Man har i princip inte hört ett knyst om Revolution och det gör mig lite osäker.
Antingen kan det vara att Nintendo är grymma på att tona ner konsolen, det kan också vara att man inte får lika mycket exponering då man inte skapar en så "PC"-lik konsol som Sony och MS, eller så är man på efterkälken helt enkelt..

Gamecube var ju även den en konsol man visste väldigt lite om förrän Nintendo faktiskt visade upp den så jag har röstar nog på nertoningen 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL