August 22, 2005
Enligt Gamesindustry.biz har en representant för Electronics Arts påpekat att Microsoft och Sony förmodligen kommer lansera sina konsoler inom en loppet av 6 månader.
"Electronic Arts' CFO Warren Jenson has told an investment conference in the USA that the company currently expects the Xbox 2 and PS3 to launch within six months of each other, in a window beginning in late 2005. "
Microsoft väntas denna gång vara före Sony ut på marknaden och lär ha siktet inställt på en lansering under slutet av 2005 för sin Xbox-uppföljare. Sony kommer enligt dessa uppgifter inte vänta särskilt länge med att replikera och har alltså planer på att lansera sin uppföljare till PlayStation 2 under mitten av 2006.
Detta styrker de rykten som cirkulerat om Microsofts lanseringsdatum men Sonys eventuella lansering under mitten av 2006 får ses som en positiv överraskning. Flera har spekulerat i en lansering under slutet av 2006 men på EA säger man att Sony t.o.m. skulle kunna överraska och lansera konsolen så tidigt som i slutet av 2005.
Den som lever får se och vi har på känn att detta inte är sista vändan rykten om Microsoft och Sonys lanseringsdatum.
January 12, 2004
jo! när man läste nyheten en andra gång (är trött) blev man ju besviken :/
Xbox 2 och PS3 inom en 6 månaders period
in a window beginning in late 2005
detta är nästan så illa att http://www.aftonbladet.se framstår som seriös! 🙁
Jag är ledsen om jag gjort er besvikna men jag tänkte faktiskt inte på hur det kunde låta när jag skrev den. Rubriken ändrades ett antal gånger så det blev som det blev till slut, får hoppas ni överlever i alla fall.. 🙂
Jingizu: Nejjjj.. haha de är grymma på att skriva rubirker, aldrig missvisande...
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)