Xbox 2 = Xbox 360?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 2 = Xbox 360?
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 7, 2005 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

Det har verkligen börjat hetta till på konsolmarknaden då både Microsoft och Sonys tillkännagivande av nästa generations spelkonsoler kommer allt närmare.
Under de otaliga rapporter vi hittills haft kring ämnet har vi kallat Microsofts uppföljare till Xbox för just Xbox 2. Något de flesta gjort hittills.
Nu kan det dock vara dags att tänka om då man på engadget.com fått uppgifter som gör gällande att Microsofts nästa spelkonsol i själva verket kommer heta Xbox 360.

"Our source, who has worked on several projects involving the Xbox and the Xbox 360, has seen the proposed packaging and other design elements for the new console, and says that as of right now the console is being branded as the “Xbox 360.”´

Enligt Engadget själva ska detta vara en säker källa men man säger samtidigt att uppgifterna inte behöver stämma för den sakens skull. Med andra ord är det i vanlig ordning till att ta fram det stora saltkaret när man läser dessa uppgifter.
De lärde de tvistar om huruvida Xbox 360 är ett vettigt namn men om uppgifterna stämmer får vi också börja fundera på vad namnet kan indikera renat egenskapsmässigt på Microsofts kommande konsol...

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
Member Since:
January 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
837282
February 7, 2005 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kan förstå att dom inte villa använda namnet XBox 2 när de kommer att konkurrera med PS3, XBox2 låter sämre helt enkelt.

Jag är dock inte särskilt förtjust i XBox 360. 360 säger mig inte särskilt mycket och kunde man inte dragit till med 720 eller 1080, kickflip eller Mc Twist istället när man ändå var på gång??

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
837334
February 7, 2005 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: Jag kan förstå att dom inte villa använda namnet XBox 2 när de kommer att konkurrera med PS3, XBox2 låter sämre helt enkelt.

Jag är dock inte särskilt förtjust i XBox 360. 360 säger mig inte särskilt mycket och kunde man inte dragit till med 720 eller 1080, kickflip eller Mc Twist istället när man ändå var på gång??

Jag är nog böjd att hålla med där. Dock skulle dom ju kunnat döpt den till Xbox² t.ex. Ser ju inte helt fel ut ändock 😉

En Xbox McTwist 😀
Hehe, låter som något man skulle kunna beställa på McD.

//Andreas

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
January 30, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
837493
February 7, 2005 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Om den är helt bakåtkompatibel behöver man ju inte ge den nåt suffix över huvud taget. Alla vet ju ändå att det är nåt nytt.

Eller iofs, tänkte fel....

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
Member Since:
January 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
837712
February 7, 2005 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

nått som vore roligt vore om M$ gick en helt annan väg och döpte sin nya konsol till microbox eller nåt helt annat, så att den inte "förknippas" med xbox, bara för att "chocka" alla eller nått sånt =P

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 55
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL