August 22, 2005
Det har verkligen börjat hetta till på konsolmarknaden då både Microsoft och Sonys tillkännagivande av nästa generations spelkonsoler kommer allt närmare.
Under de otaliga rapporter vi hittills haft kring ämnet har vi kallat Microsofts uppföljare till Xbox för just Xbox 2. Något de flesta gjort hittills.
Nu kan det dock vara dags att tänka om då man på engadget.com fått uppgifter som gör gällande att Microsofts nästa spelkonsol i själva verket kommer heta Xbox 360.
"Our source, who has worked on several projects involving the Xbox and the Xbox 360, has seen the proposed packaging and other design elements for the new console, and says that as of right now the console is being branded as the “Xbox 360.”´
Enligt Engadget själva ska detta vara en säker källa men man säger samtidigt att uppgifterna inte behöver stämma för den sakens skull. Med andra ord är det i vanlig ordning till att ta fram det stora saltkaret när man läser dessa uppgifter.
De lärde de tvistar om huruvida Xbox 360 är ett vettigt namn men om uppgifterna stämmer får vi också börja fundera på vad namnet kan indikera renat egenskapsmässigt på Microsofts kommande konsol...
January 15, 2004
Jag kan förstå att dom inte villa använda namnet XBox 2 när de kommer att konkurrera med PS3, XBox2 låter sämre helt enkelt.
Jag är dock inte särskilt förtjust i XBox 360. 360 säger mig inte särskilt mycket och kunde man inte dragit till med 720 eller 1080, kickflip eller Mc Twist istället när man ändå var på gång??
November 27, 2003
ren wrote: Jag kan förstå att dom inte villa använda namnet XBox 2 när de kommer att konkurrera med PS3, XBox2 låter sämre helt enkelt.
Jag är dock inte särskilt förtjust i XBox 360. 360 säger mig inte särskilt mycket och kunde man inte dragit till med 720 eller 1080, kickflip eller Mc Twist istället när man ändå var på gång??
Jag är nog böjd att hålla med där. Dock skulle dom ju kunnat döpt den till Xbox² t.ex. Ser ju inte helt fel ut ändock 😉
En Xbox McTwist 😀
Hehe, låter som något man skulle kunna beställa på McD.
//Andreas
1 Guest(s)