Xbox 360 - En ny Xbox på mer sätt än du anar?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 360 - En ny Xbox på mer sätt än du anar?
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 28, 2005 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Xbox 360 må vara en helt ny konsol på väldigt många sätt, men samtidigt så har den givetvis kvar många likheter med den tidigare konsolen från Microsoft. En av de mindre trevliga likheterna som dykt upp nu är att Xbox 360 verkar likt Xbox hade, när den kom, ha en del problem i detta tidiga stadium. En del användare verkar nämligen stöta på problem som yttrar sig mycket likt de fel som kan uppstå vid överhettat grafikkort i en PC. Microsoft har sagt att detta är på inga vis ett produktionsfel och kommer att hantera varje fall "per-user-basis".

[Image Can Not Be Found]

Källa: Xbox-scene

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
984072
November 28, 2005 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Men fattar de inte?! De är så inkompetenta så det existerar inte ens. Varför kan de inte bara gå i konkurs?

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
984079
November 28, 2005 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Men fattar de inte?! De är så inkompetenta så det existerar inte ens. Varför kan de inte bara gå i konkurs?

Vad snackar du om egentligen?
Och att microsoft skulle gå i konkurs är ju ganska troligt 🙄
Tror inte den där buggen är något större problem, och vad jag har sett så är det enstaka fall där felet uppstår.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
984080
November 28, 2005 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ju varit upp i Spel-forumet ett längre tag och en hel del har t.om. kommit fram till att de slipper problemet om de lägger nätagget att vila så att luften kan cirkluera fritt runt det.

Rhino
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
Member Since:
August 9, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
984178
November 28, 2005 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med ViU, denna nyheten gör mig faktiskt irriterad med tanke på att den är postad idag (28 Nov) och då har jag aldrig ens använt en xbox1. "Nyheterna" ska väl inte bara vara att dra ur sig tveksamma spydigheter, dessutom hade ju Microsoft redan bekräftat problemen när denna artikeln skrevs.

ps. var det nån konsoll som hade kvalitetsproblem så var det väl ändå Playstation 2. ds

Minky
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 61
Member Since:
August 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
984191
November 28, 2005 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Men fattar de inte?! De är så inkompetenta så det existerar inte ens. Varför kan de inte bara gå i konkurs?

De fattar nog absolut och som jag förstått det så kan man ju få sin enhet utbytt utan några problem. Sen ska man nästan ta det för givet att vid varje stor lansering så kommer det att förekomma någon form av barnsjukdomar. För jag antar att du kommer skrika lika mycket när PS3 och Revolution får sina problem vid lanseringarna? För någon form av problem får de alltid, historiskt sätt. Men eftersom det är ”Microsoft-bashing” så blir denna nyhet så enorm på en sådan liten grund, trist tycker jag.

Sen varför vill du att de ska gå i konkurs? De har lanserat en konsoll som du har valmöjligheten att köpa. Jag tycker bara det är bra att de lanserar konsollen såhär tidigt innan Sony så att det skapas lite konkurrens. Sådär, tror att jag har skrivit dagens predikan nu. 🙂

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
984228
November 28, 2005 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Rhino wrote: Håller med ViU, denna nyheten gör mig faktiskt irriterad med tanke på att den är postad idag (28 Nov) och då har jag aldrig ens använt en xbox1. "Nyheterna" ska väl inte bara vara att dra ur sig tveksamma spydigheter, dessutom hade ju Microsoft redan bekräftat problemen när denna artikeln skrevs.

ps. var det nån konsoll som hade kvalitetsproblem så var det väl ändå Playstation 2. ds

Långt ifrån alla läser i forumet och eftersom vi i crew har varit på DH och slitit arslet av oss för att hjälpa folket där har nyhetsrapportering blivit lidande.

Jag var fullt medveten om att denna funnits i forumet ett tag, men det förändrar inte att den bör ha rapporterats om på framsidan och även om nyheten postades redan den 23:e på xbox-scene så var det garanterat många som inte visste om detta och därför viktigt att det kom fram.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL