April 17, 2005
Xbox 360 kommer att dyka upp i butiker inom drygt en och en halv månad. Trots att konsolen har betydligt kraftfullare hårdvara än sin föregångare har den blivit betydligt mindre till storleken, något som var en nödvändighet för att inte bli utskrattade av speciellt kräsna asiater. Man kanske undrar hur man lyckats med detta, svaret kan tyvärr vara enklare och betydligt mindre imponerande än vad man hoppats. De bilder man hittills sett på strömadaptern till Xbox 360 avslöjar nämligen att det handlar om något som inte ser ut som en tegelsten utan närmare ett dussin tegelstenar. Vi med flera hoppas verkligen inte att detta är den slutgiltiga versionen av strömadaptern, men å andra sidan lär inbrottstjuvar tänka sig för både en och två gånger innan man kånkar iväg med en komplett Xbox 360-konsol.
[Image Can Not Be Found]
Källa: Joystiq
November 4, 2001
Jag ser inte alls detta som en omöjlighet!
Potenta grejer under huven innebär att enheten drar mycket ström.
Iom att konsollen ska vara så liten som möjligt blir således en extern enhet det enda alternativet. Personligen tycker att det spelat någon roll. Adaptern ligger ju ändå bakom kyllan/skåpet/möbeln.
För många spelar det nog mindre roll men för dem som inte har möbler som täcker ner till golvet eller liknande är detta inte direkt något man eftersträvar.
Men det verkar ju som att vissa uppgifter säger att storleken kommer vara mindre på den slutgiltiga nätadaptern. Vilket man ju kan hoppas.
Tekniknörd som gillar att träna.
Redfaction wrote: Så stor var den ju fan inte. tror inte ni sett många tegelstenar..:)
Haha jag överdrev bara något.. men stor är den alltså.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
December 18, 2001
Ser snyggt ut, jag tar 3 sånna !!
Men igentligen så tycker jag att inte det spelar så stor roll..
bara det kommer någon längre sladd från nättagg till xbox´en..
Så ska det nog gå att dölja den tegelstenen..
Kanske något som MS tänkt på?
"Det kostar nog att göra en liten nätagg.."
Undrar hur värme utvekligen är på den nätaggen.
November 27, 2003
Hauk wrote: Ser mer problem än fördelar i att konsolen gjorts så liten.
T ex får du inte plats med en 3,5" disk, vilket är jävligt surt.
Kan även göra maskinen mer komplicerad att modda.
Knappast ett "problem" ur MS synvinkel dock 😉
Jag är välldigt förtjust i att dom gjort så mycket mindre. Xbox var fasen det hemskaste som ett företag släppt lös på en marknad någonsin.
//Andreas
January 30, 2004
Delph1 wrote: [quote=Hauk]Ser mer problem än fördelar i att konsolen gjorts så liten.
Jag är välldigt förtjust i att dom gjort så mycket mindre. Xbox var fasen det hemskaste som ett företag släppt lös på en marknad någonsin.
//Andreas
Inte fulare än Amiga CD32
October 28, 2002
Delph1 wrote: [quote=Hauk]Ser mer problem än fördelar i att konsolen gjorts så liten.
//Andreas
Ye well... tycker dock fortfarande MS borde ha kunnat låta en använda 3,5 diskar, dom är ju bra mkt billigare och låter dig lagra mer... betala 995:- för MS 20 gigs disk känns ju motbjudande.
Det är ju tänkt att den disken ska lagra en hel del speldemos, trailers, filmer och mp3... räcker 20 gig för folk isf? Det gör det inte för mig. Och jag hade tänkt mig min Xbox 360 som en HTPC precis som jag använder min nuvarande Xbox...
Ser inget problem med storleken på nuvarande heller. Inte större än en video, förstärkare eller ngt sådant. S
Xbox erbjuder möjligheter långt utöver PS2, när den väl är moddad dvs... förhoppningsvis ska man åtminstonde kunna få likvärdiga egenskaper med 360 :/.
November 27, 2003
Hauk wrote: Xbox erbjuder möjligheter långt utöver PS2, när den väl är moddad dvs... förhoppningsvis ska man åtminstonde kunna få likvärdiga egenskaper med 360 :/.
Det tog väl runt ett år innan det kom hyfsade chip till Xbox, och jag skulle inte tro att det får fortare nu när dom faktiskt ansträngt sig för att motarbeta detta. För MS hoppas jag att någon knäcker detta, för Xbox var rätt blassé utan mod, men Xbox 360 ska samtidigt vara betydligt bättre på mediahantering.
//Andreas
May 17, 2004
Code Red wrote: [quote=Delph1][quote=Hauk]Ser mer problem än fördelar i att konsolen gjorts så liten.
//Andreas
Inte fulare än Amiga CD32
jo den är fulare.
1 Guest(s)