April 17, 2005
Detta är återigen på gränsen till vad vi i vanliga fall rapporterar om spelkonsoler då vi av självklara skäl inriktar oss på hårdvara. Men vi kan inte låta bli att tipsa er om en samling högupplösta videoklipp från Xbox 360 speltitlar som dykt upp på Bink.nu. Det handlar alltså om videklipp från spel till Microsofts nästa generations spelkonsol och det är inte några hårt komprimerade versioner utan alltså klipp i HD-upplösning. Med andra ord kan de bättre ge en vink om vad Xbox 360s hårdvara är kapabel till.
:: De tjugotal videoklipp som finns går att hitta på Bink.nu
Calzone wrote: De där ser ju riktigt bra ut 😀 fast jag kan inte låta bli och klaga på dom enormt fula lightbloom effekterna dom la in i Obvilion filmen. De lyser ju om allt, stenar o djur. Nej usch 😕
Måste faktiskt erkänna att jag tänkte samma sak om Oblivion. Det blir för "sagoaktigt". Verkar som dem gått overboard med HDR eller nått.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 29, 2001
Vilken downer. Call of Duty 2 ser ju ut som någon Half Life 1-mod att döma av texturernas upplösning. 🙁
In fact, alla spelen där såg ut som moderna PC-spel fast med halvdassiga grafikinställningar. nästan så att jag får lite ångest för att jag la förhandspenning på ett Xbox360 på lunchen idag. 🙁
Efter att ha tittat på alla klipp nu så kan jag inte säga annat än att jag är jäkligt besviken. Jag hoppas innerligen att spelen ser bättre ut när de väl släpps.
Sen att videorna var så hårt komprimerade var också störigt. Visserligen bättre än vad "tv-spelsvideos" brukar vara men ändå på tok för grynigt och blockigt.
Usch, dags att börja hålla tummarna för PS3 med andra ord.
November 8, 2001
Anton K: "Sagoaktigt"? Man får hoppas de fixar tilll det där.
- men annars säger jag bara, njaee.. mer saga åt folket! 😉
Hur tror ni spelet kommer att vara? Begränsat som Balldurs gate till playstation jämfört med PC utgåvan?
Eller tror ni Xbox 360 versionen blir likadan som till PC?
1 Guest(s)