Xbox 360 - Kommer den 4:e november|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 360 - Kommer den 4:e november
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 2, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Xbox 360 kommer som sagt att lanseras någon gång í höst, men nu verkar det som om några anställda på Wal-mart har råkat prata lite för högjlutt, alternativt någon tjuvlyssnat lite. Den 4:e November verkar vara dagen att hålla plånboken redo och vad det verkar kommer du inte behöva punga med mer än vad vi tidigare trott heller. $299, precis som föregångaren Xbox, vilket borde ge ett pris på lite mer än 3000kr här upp i kalla norden. Kan nog tänka mig att mer än ett par stycken vill krypa in under ett par filtar i kylan, dra fram sin nya konsol och skjuta lite hejvilt på allt som rör sig.

Källa: TeamXbox.com

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
930340
August 2, 2005 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Den perfekta julklappen till sig själv!;)

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
930347
August 2, 2005 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Den perfekta julklappen till sig själv!;)

Kunde inte hålla med mer 😀

//Andreas

hagklint
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 33
Member Since:
June 30, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
930370
August 2, 2005 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas den kommer då, fyller 7/9 så det blir en bra present till födelsedagen - vet att det ör typ en månad efter men iaf 😉

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
930410
August 2, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

först när det kommer chipp eller något som gör den mer så att man kan "leka" mer med den som på första Xbox,
jag snackar inte om att bränna spel och sånnt, jag spelar inte såmycket, jag har min nuvarande Xbox som en mediamaskin där jag spelar upp videofiler (mest Anime) och jag gillar att ladda ner homebrew saker, skapa egna bakgrunder uppdatera till senaste bioset och annat skoj man kan göra.

jag tror att man kommer ha mycket större möjligheter med xbox2 men inte tillräckligt stora för att göra mig glad

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
930490
August 2, 2005 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

haahahahaa, blir nog de första min fassa skaffar:P

Spectryym
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
Member Since:
August 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
930533
August 3, 2005 - 7:56 am
sp_Permalink sp_Print

jaa de får ju bli min julklapp hehe

i7 950 4,0GHz | MSI Big Bang-XPower | Corsair Vengeance 12GB | Corsair F3 120GB | Sapphire HD6970 2GB CF | CM 690 II | CM Silent Pro 850W
Apple LED Cinema Display 27" | MBP 13,3" 2011 | Di Novo Edge | MX518 | G35 | DFGT | WD 1TB

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
930539
August 3, 2005 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: först när det kommer chipp eller något som gör den mer så att man kan "leka" mer med den som på första Xbox,
jag snackar inte om att bränna spel och sånnt, jag spelar inte såmycket, jag har min nuvarande Xbox som en mediamaskin där jag spelar upp videofiler (mest Anime) och jag gillar att ladda ner homebrew saker, skapa egna bakgrunder uppdatera till senaste bioset och annat skoj man kan göra.

jag tror att man kommer ha mycket större möjligheter med xbox2 men inte tillräckligt stora för att göra mig glad

Både MS och Sony har med största sannolikhet inte gjort några arbeten med att förhindra chippning rent hårdvarumässigt och anledningen är helt rätt simpel: man gör det via mjukvara istället. Precis som idag att om du kopplar upp dig mot Xbox Live! med ett chippat Xbox så stängs du av och så kommer det även fungera med de nya konsolerna. Och dessa online-tjänster kommer vara en otroligt mycket större del av upplevelsen än vad de är idag.
Att chippa, eller inte chippa. Det är frågan.

//Andreas

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
930546
August 3, 2005 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Blir nog för mig att behålla min gamla xbox som mediaspelare för tjollerfiler och dylikt, det enda spel jag spelar nuförtiden är WoW. Detta är för övrigt mitt första inlägg här på MKT länge(X antal månader), har vart så upptagen med att spela. 😉

Men vi får väl se, när den väl kommer ut kanske man ändrar uppfattning illa kvickt då prylbögen i en visar sig. :bgrin:

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
930549
August 3, 2005 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

hagklint wrote: Hoppas den kommer då, fyller 7/9 så det blir en bra present till födelsedagen - vet att det ör typ en månad efter men iaf 😉

Eller två. (4/11)

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
930550
August 3, 2005 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Poontus]först när det kommer chipp eller något som gör den mer så att man kan "leka" mer med den som på första Xbox,
jag snackar inte om att bränna spel och sånnt, jag spelar inte såmycket, jag har min nuvarande Xbox som en mediamaskin där jag spelar upp videofiler (mest Anime) och jag gillar att ladda ner homebrew saker, skapa egna bakgrunder uppdatera till senaste bioset och annat skoj man kan göra.

jag tror att man kommer ha mycket större möjligheter med xbox2 men inte tillräckligt stora för att göra mig glad

Både MS och Sony har med största sannolikhet inte gjort några arbeten med att förhindra chippning rent hårdvarumässigt och anledningen är helt rätt simpel: man gör det via mjukvara istället. Precis som idag att om du kopplar upp dig mot Xbox Live! med ett chippat Xbox så stängs du av och så kommer det även fungera med de nya konsolerna. Och dessa online-tjänster kommer vara en otroligt mycket större del av upplevelsen än vad de är idag.
Att chippa, eller inte chippa. Det är frågan.

//Andreas

Eller att ha två chip ett med orginal och ett med "eget" bios?
Så har jag idag, fungerar utmärkt att switcha över och köra Live!.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
930660
August 3, 2005 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: [quote=Delph1][quote=Poontus]först när det kommer chipp eller något som gör den mer så att man kan "leka" mer med den som på första Xbox,
jag snackar inte om att bränna spel och sånnt, jag spelar inte såmycket, jag har min nuvarande Xbox som en mediamaskin där jag spelar upp videofiler (mest Anime) och jag gillar att ladda ner homebrew saker, skapa egna bakgrunder uppdatera till senaste bioset och annat skoj man kan göra.

jag tror att man kommer ha mycket större möjligheter med xbox2 men inte tillräckligt stora för att göra mig glad

Både MS och Sony har med största sannolikhet inte gjort några arbeten med att förhindra chippning rent hårdvarumässigt och anledningen är helt rätt simpel: man gör det via mjukvara istället. Precis som idag att om du kopplar upp dig mot Xbox Live! med ett chippat Xbox så stängs du av och så kommer det även fungera med de nya konsolerna. Och dessa online-tjänster kommer vara en otroligt mycket större del av upplevelsen än vad de är idag.
Att chippa, eller inte chippa. Det är frågan.

//Andreas

Eller att ha två chip ett med orginal och ett med "eget" bios?
Så har jag idag, fungerar utmärkt att switcha över och köra Live!.

Jo, medveten om att det finns sådana lösningar och det är nog även MS/Sony 😉

Vi får se helt enkelt.

//Anftras

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
930707
August 3, 2005 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm, Xboxen kostade förvisso runt 6k när den lanserades... Knappast 299 USD. PlayStation Portable släpps i septemer också. Min ekonomi kommer må dåligt i höst.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
930721
August 3, 2005 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: Hm, Xboxen kostade förvisso runt 6k när den lanserades... Knappast 299 USD. PlayStation Portable släpps i septemer också. Min ekonomi kommer må dåligt i höst.

Lanseringspriset var $299. Om nu svenska butiker väljer att ta ut överpris till dom som vill va först är en annan sak.

//Andreas

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
930871
August 4, 2005 - 12:08 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Twin_Pixel]Hm, Xboxen kostade förvisso runt 6k när den lanserades... Knappast 299 USD. PlayStation Portable släpps i septemer också. Min ekonomi kommer må dåligt i höst.

Lanseringspriset var $299. Om nu svenska butiker väljer att ta ut överpris till dom som vill va först är en annan sak.

//Andreas

You sure? För det var ju samma skyhöga pris överallt. Och Microsoft sänkte priset, inte butikerna, varför de även gav ut ett kompensationspaket för de som betalat den höga prislappen.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
931088
August 4, 2005 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: [quote=Delph1][quote=Twin_Pixel]Hm, Xboxen kostade förvisso runt 6k när den lanserades... Knappast 299 USD. PlayStation Portable släpps i septemer också. Min ekonomi kommer må dåligt i höst.

Lanseringspriset var $299. Om nu svenska butiker väljer att ta ut överpris till dom som vill va först är en annan sak.

//Andreas

You sure? För det var ju samma skyhöga pris överallt. Och Microsoft sänkte priset, inte butikerna, varför de även gav ut ett kompensationspaket för de som betalat den höga prislappen.

Ganska säker, men 100%. Tror dock det var viss brist på dom och därmed rusade priset iväg i butik, vilket inte kanske var MS helt fel, men ändock kompenserade dom.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 37
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL