April 17, 2005
Xbox 360 kommer som sagt att lanseras någon gång í höst, men nu verkar det som om några anställda på Wal-mart har råkat prata lite för högjlutt, alternativt någon tjuvlyssnat lite. Den 4:e November verkar vara dagen att hålla plånboken redo och vad det verkar kommer du inte behöva punga med mer än vad vi tidigare trott heller. $299, precis som föregångaren Xbox, vilket borde ge ett pris på lite mer än 3000kr här upp i kalla norden. Kan nog tänka mig att mer än ett par stycken vill krypa in under ett par filtar i kylan, dra fram sin nya konsol och skjuta lite hejvilt på allt som rör sig.
Källa: TeamXbox.com
August 16, 2003
först när det kommer chipp eller något som gör den mer så att man kan "leka" mer med den som på första Xbox,
jag snackar inte om att bränna spel och sånnt, jag spelar inte såmycket, jag har min nuvarande Xbox som en mediamaskin där jag spelar upp videofiler (mest Anime) och jag gillar att ladda ner homebrew saker, skapa egna bakgrunder uppdatera till senaste bioset och annat skoj man kan göra.
jag tror att man kommer ha mycket större möjligheter med xbox2 men inte tillräckligt stora för att göra mig glad
November 27, 2003
Poontus wrote: först när det kommer chipp eller något som gör den mer så att man kan "leka" mer med den som på första Xbox,
jag snackar inte om att bränna spel och sånnt, jag spelar inte såmycket, jag har min nuvarande Xbox som en mediamaskin där jag spelar upp videofiler (mest Anime) och jag gillar att ladda ner homebrew saker, skapa egna bakgrunder uppdatera till senaste bioset och annat skoj man kan göra.jag tror att man kommer ha mycket större möjligheter med xbox2 men inte tillräckligt stora för att göra mig glad
Både MS och Sony har med största sannolikhet inte gjort några arbeten med att förhindra chippning rent hårdvarumässigt och anledningen är helt rätt simpel: man gör det via mjukvara istället. Precis som idag att om du kopplar upp dig mot Xbox Live! med ett chippat Xbox så stängs du av och så kommer det även fungera med de nya konsolerna. Och dessa online-tjänster kommer vara en otroligt mycket större del av upplevelsen än vad de är idag.
Att chippa, eller inte chippa. Det är frågan.
//Andreas
September 19, 2002
Blir nog för mig att behålla min gamla xbox som mediaspelare för tjollerfiler och dylikt, det enda spel jag spelar nuförtiden är WoW. Detta är för övrigt mitt första inlägg här på MKT länge(X antal månader), har vart så upptagen med att spela. 😉
Men vi får väl se, när den väl kommer ut kanske man ändrar uppfattning illa kvickt då prylbögen i en visar sig. :bgrin:
November 23, 2001
Delph1 wrote: [quote=Poontus]först när det kommer chipp eller något som gör den mer så att man kan "leka" mer med den som på första Xbox,
jag snackar inte om att bränna spel och sånnt, jag spelar inte såmycket, jag har min nuvarande Xbox som en mediamaskin där jag spelar upp videofiler (mest Anime) och jag gillar att ladda ner homebrew saker, skapa egna bakgrunder uppdatera till senaste bioset och annat skoj man kan göra.jag tror att man kommer ha mycket större möjligheter med xbox2 men inte tillräckligt stora för att göra mig glad
Både MS och Sony har med största sannolikhet inte gjort några arbeten med att förhindra chippning rent hårdvarumässigt och anledningen är helt rätt simpel: man gör det via mjukvara istället. Precis som idag att om du kopplar upp dig mot Xbox Live! med ett chippat Xbox så stängs du av och så kommer det även fungera med de nya konsolerna. Och dessa online-tjänster kommer vara en otroligt mycket större del av upplevelsen än vad de är idag.
//Andreas
Eller att ha två chip ett med orginal och ett med "eget" bios?
Så har jag idag, fungerar utmärkt att switcha över och köra Live!.
November 27, 2003
jarlen wrote: [quote=Delph1][quote=Poontus]först när det kommer chipp eller något som gör den mer så att man kan "leka" mer med den som på första Xbox,
//Andreas
Eller att ha två chip ett med orginal och ett med "eget" bios?
Så har jag idag, fungerar utmärkt att switcha över och köra Live!.
Jo, medveten om att det finns sådana lösningar och det är nog även MS/Sony 😉
Vi får se helt enkelt.
//Anftras
November 27, 2003
Twin_Pixel wrote: Hm, Xboxen kostade förvisso runt 6k när den lanserades... Knappast 299 USD. PlayStation Portable släpps i septemer också. Min ekonomi kommer må dåligt i höst.
Lanseringspriset var $299. Om nu svenska butiker väljer att ta ut överpris till dom som vill va först är en annan sak.
//Andreas
April 8, 2003
Delph1 wrote: [quote=Twin_Pixel]Hm, Xboxen kostade förvisso runt 6k när den lanserades... Knappast 299 USD. PlayStation Portable släpps i septemer också. Min ekonomi kommer må dåligt i höst.
Lanseringspriset var $299. Om nu svenska butiker väljer att ta ut överpris till dom som vill va först är en annan sak.
//Andreas
You sure? För det var ju samma skyhöga pris överallt. Och Microsoft sänkte priset, inte butikerna, varför de även gav ut ett kompensationspaket för de som betalat den höga prislappen.
November 27, 2003
Twin_Pixel wrote: [quote=Delph1][quote=Twin_Pixel]Hm, Xboxen kostade förvisso runt 6k när den lanserades... Knappast 299 USD. PlayStation Portable släpps i septemer också. Min ekonomi kommer må dåligt i höst.
//Andreas
You sure? För det var ju samma skyhöga pris överallt. Och Microsoft sänkte priset, inte butikerna, varför de även gav ut ett kompensationspaket för de som betalat den höga prislappen.
Ganska säker, men 100%. Tror dock det var viss brist på dom och därmed rusade priset iväg i butik, vilket inte kanske var MS helt fel, men ändock kompenserade dom.
//Andreas
2 Guest(s)