April 17, 2005
Xbox 360 är en av de hetaste julklapparna inom elektronikmarknaden vilket Microsoft onekligen är mycket nöjda över. Vad som kanske är mindre kul för mjukvarujätten är att man inte ens är nära att möta efterfrågan, speciellt i Nordamerika där nu den andra lasten med konsoler nått butikerna. Trots att man nu fått en ny laddning av konsoler inför julhelgen räcker dem inte på långa vägar för att alla konsumenter ska få tag i en konsol. Återförsäljare klagar på att man fått helt för få antal konsoler och flera butiker säger att man inte kommer ha X360-konsoler till salu förrän i februari/mars. Alla konsoler som kommer in innan dess kommer gå åt enbart för att beta av alla förbeställningar som lagts.
Källa: GameSpot
November 27, 2003
Hörde vi inte siffror om att du skulle ha skeppat och sålt upp till 3 miljoner i slutet på december? Dom är ju inte ens nära detta. Måste utan tvekan vara den mest patetiska lansering jag varit med om. Kanske lite hårt uttryckt, men detär fasen så det känns. MS har gjort alldeles för många fel.
//Andreas
November 4, 2002
December 24, 2004
Oj då, känns som om jag hade tur. Den tolfte ringde min far omkring och letade. Det fanns en eller två kvar på Coop forum där som hade kommit in samma dag. Så jag fick en till min 18-årsdag den trettonde.
Hoppas ni får tag i en, jag älskar min xbox, jag skulle nästan kunna lägga ut 4000 själv för att få bara dashboarden. Microsoft må ha gjort en dålig lansering, men de har faktiskt fått till en femstjärnig produkt. Jag är ingen fanboy heller, som de flesta spelskapare säger, de spelen de gör skulle platsa på både PS3 och Xbox 360. Nintendo Revolution kan bli jättebra också.
Köp alla tre, bara kom inte in här med sjuklig fanboyism *Host Black_Light Host*.
Puss och smek här i juletider på er allihopa!
November 27, 2003
mitrix wrote: Jag var in på onoff igår (förrgår nu), och där hade de iaf en hög både core och "vanliga", så att det är helt slut å omöjligt att få tag på kan inte riktigt stämma, iaf inte i sverige!
I Asien har de inte sålt hälften av alla konsoler ens, ~70,000 av 150,000:)
I USA har de en efterfrågan på 5 miljoner konsoler, och har skeppat 500,000, brist?
//Andreas
1 Guest(s)