April 17, 2005
Xbox 360 var inte tänkt att den skulle generera pengar från första början. Microsoft gick ut med siffror som sade att de skulle förlora $126 för varje Xbox 360 som såldes. Enligt ett "insider scoop" som Hardware Hell publicerat är dock siffrorna betydligt högre än så, mycket högre rent av. Enligt en källa på IBM så kostar varje Xbox 360-konsol $715 att tillverka, vilket då ger en ren förlust på över $300 resp. $400 för de olika enheterna. Det visar verkligen hur hängivna Microsoft är att plocka ner Sony från den tron de setat på ett par år nu och det finns nog ingen som tvekar på att de skulle ha råd med detta heller. Fortsättning följer med största sannolikhet
Källa: Hardware Hell
November 23, 2001
Det kallas paradigm och är samma tänk som lågprisflygbolag använder sig av.
Man skapar ett köpsug för spel och tar in vinsten på alla spel (1-10 spel per såld enhet = mycket pengar) och månadsinkomsterna som Live skapar.
Så dom förlorar egentligen inget.
(Vet inte varför det kallas paradigm, då detta är nått helt annat inom vetenskapen, men det är vad jag lärt mig)
November 27, 2003
jarlen wrote: Det kallas paradigm och är samma tänk som lågprisflygbolag använder sig av.
Man skapar ett köpsug för spel och tar in vinsten på alla spel (1-10 spel per såld enhet = mycket pengar) och månadsinkomsterna som Live skapar.Så dom förlorar egentligen inget.
(Vet inte varför det kallas paradigm, då detta är nått helt annat inom vetenskapen, men det är vad jag lärt mig)
Japp tanken är väl att spelen ska ta igen det, men detta känns som övermäktigt, speciellt eftersom det i detta fallet verkar ta tid innan bra och framförallt många spel kommer.
//Andreas
November 23, 2001
Delph1 wrote: [quote=jarlen]Det kallas paradigm och är samma tänk som lågprisflygbolag använder sig av.
Man skapar ett köpsug för spel och tar in vinsten på alla spel (1-10 spel per såld enhet = mycket pengar) och månadsinkomsterna som Live skapar.Så dom förlorar egentligen inget.
(Vet inte varför det kallas paradigm, då detta är nått helt annat inom vetenskapen, men det är vad jag lärt mig)
Japp tanken är väl att spelen ska ta igen det, men detta känns som övermäktigt, speciellt eftersom det i detta fallet verkar ta tid innan bra och framförallt många spel kommer.
//Andreas
Jo, och $300 per enhet är ju mycket pengar. Kanske därför dom gömmer undan dom tills det sålts fler spel 😀
1 Guest(s)