April 17, 2005
Xbox 360 har då äntligen fått ett officiellt pris så vi slipper att gå och våndas över hur mycket vi måste spara. Precis som väntat så kommer det finnas två versioner, men det är betydligt större skillnad mellan dom än vad som var väntat. Snikvarianten som kommer utan hårddisk eller minneskort, bara vanlig handkontroll, inte sladdlös, utan Xbox Live!-abonnemang och endast standard A/V-kablar. Den dyrare varianten kommer dock med en hel del godis för den som känner sig manad.
För $299.99/€299.99/£209.99 så får du:
- Xbox 360 konsol
- Xbox 360 handkontroll
- Xbox 360 faceplate
- Xbox 360 Standard A/V-kabel [/list]
Om du däremot lägger upp $399.99/€399.99/£279.99 så får du ganska mycket mer:
- Xbox 360 konsol
- Xbox 360 trådlös handkontroll
- Xbox 360 hårddisk
- Xbox 360 headset
- Xbox 360 faceplate
- Xbox 360 Komponent A/V-kabel
- Xbox Live! Silver-abonnemang
- Media fjärrkontroll* [/list]
*så länge kampanjen varar
Du kan givetvis utöka din Xbox 360 ytterliggare om du nu känner för det med:
- Xbox 360 hårddisk för $99.99/€9.999/£69.99 [/list]
För den som vill kunna spara musik, film och spelframgångar och valde den billigare varianten.
- Xbox 360 minneskort för $39.99/€34.99/£22.99 [/list]
Nödvändigt om du vill kunna spara om du inte har en hårddisk.
- Xbox 360 trådlös handkontroll för $49.99/€44.99/£32.99 [/list]
För dig som hatar sladdar.
- Xbox 360 Play & Charge Kit för $19.99/€19.99/£14.99 [/list]
Om du har en sladdlöss handkontroll är nog detta en sak för dig då den laddar upp din konsol medan du fortsätter spela.
- Xbox 360 laddningsbara batterier för $11.99/€14.99/£9.99 [/list]
För dina sladdlösa tillbehör
- Xbox 360 adapter för trådlöst nätverk för $99.99/€79.99/£59.99 [/list]
Ännu mer för den som ogillar kablar
- Xbox 360 headset för $19.99/€19.99/£14.99 [/list]
Låter dig lyssna och kommunicera med dina kompisar över Xbox Live!
- Xbox 360 Universal Media Remote för $29.99/€29.99/£19.99 [/list]
Fjärrkontroll kort och gott. En nödvändighet nästan om du vill kunna nyttja din Xbox som ett multimedianav.
- Xbox 360 Scart A/V-kabel för $29.99/€24.99/£17.99 [/list]
För både HD och vanliga SD-signaler.
- Xbox 360 VGA HD A/V-kabel för $39.99/€29.99/£19.99 [/list]
För dig med TV-apparater med VGA-ingång.
För att summera lite så kan vi nog säga att den första varianten är nog främst ämnad för de yngre. Ingen hårddisk eller ens ett Xxbox Live! Silver-aboonemang. Vill man verkligen kunna utnyttja konsolen är det nog klart smartare att införskaffa den dyrare, eftersom bara att införskaffa en hårddisk kommer äta upp mellanskillnaden. Du kommer inte kunna spela med ett Xbox Live! Silver dock så det kanske kvittar om man är lite kort om cash och kör med ett minneskort istället för hårddisken.
Inga digitala videoutgångar och inget HD-mediastöd. Huruvida HD-medastödet i form av HD-DVD kommer senare får vi se. Vore ju väldigt passande om det kom lagom innan PS3 lanseras. Konsolen kommer dock att lanseras under "the holiday seasons" vilket med största sannolikhet innebär Thanksgiving och vad priserna pekar på så en konsol som ligger lite över 3000kr och en annan som ligger tusenlappen högre upp.
Källa: Microsoft
November 27, 2003
SuperNova wrote: Men Va F-N... kostar livetjänsten? trodde den var gratis på xbox?
399dollar, det blir dyrt i sverige :/.
Xbox Live! Silver kostar inget, men den kommer bara med den dyrare varianten.
Xbox Live! Gold kommer vara en månadsbaserad tjänst som betalar i stil med typ WoW. Än så länge vet jag bara om att det går via kreditkort dock. Ett speciellt kort för att betala med är tänkt att lanseras i Tyskland, men med tanke på att tyskar är det land i västvärlden som är sämst på att använda kreditkort så kan man ju undra vad dom tänkte, men hur som helst kan vi bara hoppas att det sprider sig till den intelligenta delen av världen så vi får ett enkelt och smidigt sätt att betala vi med.
//Andreas
November 27, 2003
Redfaction wrote: så om man hatar att spela över nätverk och bara ska hdd att spara på då borde man klara sig br med snikvarianten och ett minneskort? Jag ska ju bara spela bilspel på den.
Japp, men snikvarianten + hårddisk kostar lika mycket som en vanlig och då får du med bättre kablage, sladdlös dosa och lite annat lull. Även ett abonnemang som du säkert kan sälja
Vad jag förstått så kommer nog inte det kablage som följer med i vanliga fall duga åt dig så jag skulle ta den dyrare iaf, för du kommer nog tjäna på det trotsallt.
//Andreas
January 15, 2004
BeaverLord wrote: Vad menas med faceplate?
Det är frontpanelen, den går att ta loss och byta ut mot andra som man kan köpa (eller vinna).
Jag gissar att dom var tvugna att skriva ner faceplate som tillbehör på snikversionen eftersom den listan hade blivit ännu tunnare utan.
November 27, 2003
hagklint wrote: Finns det handkontroll med sladd att köpa om man vill ha till den dyra?
Det står inte med på listan över tillbehör faktiskt.
Edvuld wrote: Om den inte hade digitala videoutgångar, kan de bara sätta dit det senare om de fixar HD-DVD-stöd? Verkar lite struligt... Eh? :-s
Jag vågar knappt hoppas på en av dom. Att båda skulle komma vore nästan för bra.
Dead Glory wrote: Sneakvarianten tycker jag var extremt snålt tilltagen till det priset, du lär ju ändå behöva skaffa en HDD eller minneskort...
Jag gissar den varianten helt enkelt är för som inte är ute efter den "fulländade" upplevelsen. T.ex dom som vill ha den som barnvakt.
//Andreas
June 27, 2002
Delph1 wrote: [quote=Redfaction]så om man hatar att spela över nätverk och bara ska hdd att spara på då borde man klara sig br med snikvarianten och ett minneskort? Jag ska ju bara spela bilspel på den.
Japp, men snikvarianten + hårddisk kostar lika mycket som en vanlig och då får du med bättre kablage, sladdlös dosa och lite annat lull. Även ett abonnemang som du säkert kan sälja
Vad jag förstått så kommer nog inte det kablage som följer med i vanliga fall duga åt dig så jag skulle ta den dyrare iaf, för du kommer nog tjäna på det trotsallt.
//Andreas
Det enda jag behöver är komponent kablaget och ett minneskort eller två + en till kontroll, som sagt jag hatar trådlösa kontroller,möss och tangentbord då de har batterier som kan ta slut mitt i spelet.
January 23, 2002
Intressant att den kostar 399,99 både som EUR och USD.
399,99 USD blir enligt Forex 2 996,65 SEK medans 399,99 EUR blir 3 696,39 SEK.
Det är alltså 700 SEK i prisskillnad mellan USA och Europa.
Punden är dyras, blir 3 789,47 SEK.
Delph1, nästan 3000:- för en barnvakt är ganska dyrt.
Då kan man lika gärna köpa en PS2 eller nuvarande Xbox för ett barn som inte märker av att man inte kan spara märker inte heller av om det är den senaste konsollen eller inte.
Nä, blir det en Xbox 360 så blir det den dyra men jag tror inte det blir någon alls för mig, åtminstone inte första året, min nuvarande duger gott ett år till.
August 16, 2003
när jag ser Xbox 360 så känner jag bara för att bygga om den, annat chassi eller något, då kanske en större hårddisk (3.5') passar?
jag misstänker att det inte blir någon 360 för min del, jag använder ju min nuvarande Xbox mest för att se film på, jag har dator, jag ska göra lumpen, jag saknar tid (och pengar...)
1 Guest(s)