Xbox 360 - piraterna slår till|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 360 - piraterna slår till
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 21, 2005 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Xbox 360 har fått en ordentlig rustning för att skydda den mot övergrepp såsom moddning av olika typ, båda rent estetisk och den variant som gör det möjligt att utöva olaglig verksamhet med den. Ännu har ingen lyckats att skapa ett fullt fungerande modchip till konsolen, men det har inte hindrat en grupp som kallar sig PI från att redan börja läcka ut Xbox 360-spel på webben. Rykten säger att det första modchipet kommer att finnas tillgängligt någon gång i januari. Microsoft tar dock det hela med ro eftersom de litar på de säkerhetsåtgärder de tagit mot just detta, båda mjukvaru och hårdvarumässigt. Om du frågar undertecknad så känns detta som en av de mest uppenbara nyheterna han någonsin skrivit, frågan vara bara hur nära in på lanseringen den skulle komma.

Källa: Spong

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
994020
December 21, 2005 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Tror inte piraterna talar sanning, MS känner sig nog lugna med allt skit de bakat in för alla pirater som vill försöka 😀

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
Member Since:
February 5, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
994048
December 21, 2005 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Var/är ju bara en tidsfråga innan det skulle hända!

jag kan dock inte säga att jag är lessen över det, ser det mer som de låser upp den fulla potentialen på boxen än att den ska vara begränsad!

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
Member Since:
March 5, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
994072
December 21, 2005 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Allt som gjorts av en människa kan knäckas av en annan 😉 Jag köper inte en Xbox förran den går att chippa/låsa upp...

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
994073
December 21, 2005 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

HA! 😀 MS tar det med ro, till Januari ja! :p

Avatar
PreacherMan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 149
Member Since:
November 24, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
994099
December 21, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är bara en tidsfråga innan någon utvecklar ett fullt fungerande chip till 360:n. Jag vet flera stycken som inte tänker köpa någon förrän det finns ett bra chip på marknaden.

NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
994117
December 21, 2005 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

De är ganska mycke BS runt de dära med att de kommer ett modchip i Januari, läs på forumen så som xbox-scene.org där dom vet vad dom håller på med.
För att få de där modchippet att funka rätt så måsta man decrypta 2st tal som gånger varandra ska bli ett annat. Talen är grymt krypterade. Kommer ta gode länge innan modchippen dyker upp törs jag säga.

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
994148
December 21, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Om dom gör en PCB utan anslutningspunkter och HELT förlita sig på BGA-kretsar kanske det är "omöjligt" men med dagens greejer går det säkert.
Jag tvivlar absolut inte på att man gjort det bra mycket jävligare för användaren som vill chippa.
Tror att man måste se detta från ett annat håll...

Majoriteten verkat tro att boxen kommer lyckas chippas av någon och således är MS utalanden om att det inte skall gå bara snack.

Personligen tror att ms strategi är att göra det så svårt att vanliga svenssons, tom dom mera avancerade killarna kommer att avstå just pga att det så svårt.
Att något geni innom elektronik kommer lyckas chippa boxen räknar nog tom MS med.

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
Member Since:
August 30, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
994160
December 21, 2005 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

det är många som försöker för det kommer bli en status grej att vara den första som lyckas som med allt annat. de som håller på med sånt ser brar detta som en ny utmaning.

GuldVixen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
Member Since:
November 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
998506
January 4, 2006 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

PreacherMan wrote: Det är bara en tidsfråga innan någon utvecklar ett fullt fungerande chip till 360:n. Jag vet flera stycken som inte tänker köpa någon förrän det finns ett bra chip på marknaden.

vet du en till nu 😉

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
Member Since:
May 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
998509
January 4, 2006 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

och en till 😛

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
Member Since:
March 5, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
998776
January 4, 2006 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Om dom gör en PCB utan anslutningspunkter och HELT förlita sig på BGA-kretsar kanske det är "omöjligt" men med dagens greejer går det säkert.
Jag tvivlar absolut inte på att man gjort det bra mycket jävligare för användaren som vill chippa.
Tror att man måste se detta från ett annat håll...

Majoriteten verkat tro att boxen kommer lyckas chippas av någon och således är MS utalanden om att det inte skall gå bara snack.

Personligen tror att ms strategi är att göra det så svårt att vanliga svenssons, tom dom mera avancerade killarna kommer att avstå just pga att det så svårt.
Att något geni innom elektronik kommer lyckas chippa boxen räknar nog tom MS med.

Du glömmer pengar ! 🙄
Den som lyckas chippa först kommer tjäna GROVA cash. Glöm beröm, ego osv, folk som syslar med detta gör inte det för att kunna skryta för sina polare utan för att tjäna stålar. Och det är stora stålar vi talar om här, inte ett par mille.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 51
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL