Xbox 360 säljs snabbt i 10 miljoner exemplar|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 360 säljs snabbt i 10 miljoner exemplar
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 22, 2005 - 5:56 am
sp_Permalink sp_Print

Xbox 360 kommer enligt Peter Moore på Microsoft att säljas i 10 miljoner enheter "väldigt snabbt". Med väldigt snabbt menar man 12-16 månader vilket borde ge borde ge Microsoft och Xbox 360 ett ordentligt försprång bland konsolkonsumenterna. Sony kommer förmodligen lansera sin PlayStation 3 konsol under hösten 2006 och då förväntar sig alltså Microsoft redan ha sålt ett antal miljoner nya krysslådor. Samtidigt säger man att detta försprång inte behöver betyda att Xbox 360 "vinner" nästa generations konsolkrig och det är nog så sant som det är sagt. Men med Microsofts marknadsföringskraft kan det onekligen bli tufft att hamna på efterkälken direkt från början för konkurrenterna.

Källa: Gamesindustry.biz

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
Member Since:
October 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
910641
June 22, 2005 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Ville bara påpeka att PS3ans release är "Spring 2006" och alltså inte på hösten.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
910750
June 22, 2005 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Med tanke på att Jul är precis efter releasen lär denog nå iaf en fjärdedel av den siffra han nämner redan där, så 10 minljoner på ett år känns inte orimligt om de nu får härja fritt vilket jag inte tror Sony kommer tillåta.

//Andreas

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
910892
June 22, 2005 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang vem som vinner nästa generations konsollkrig..

Svaret är den som först har det mest multifunktionella chippet släppt..

Alltså som tillåter alla former av xvid/mp3/backup-kopior av spel samt NTSC stöd på PAL-enheter och tvärtom..

Det är vad jag tror iaf..

Och så kanske Xbox har lite fördel för nya Xbox Live! verkar vara gryyymt!..

😉

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
910915
June 22, 2005 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: Ang vem som vinner nästa generations konsollkrig..

Svaret är den som först har det mest multifunktionella chippet släppt..

Alltså som tillåter alla former av xvid/mp3/backup-kopior av spel samt NTSC stöd på PAL-enheter och tvärtom..

Det är vad jag tror iaf..

Och så kanske Xbox har lite fördel för nya Xbox Live! verkar vara gryyymt!..

😉

Modchip mig veteligen inte speciellt stora i t.ex. USA eftersom de är olagliga där så jag kan inte hålla med dig. Köper jag en spelkonsol vill jag spela spel, inte titta på film, det kan jag göra på min dvdspelare som ändå ger bättre bild.

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
Member Since:
October 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
910962
June 22, 2005 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att den konsol som har de mest eftertraktade spelen kommer att vinna. Det är ju trots allt spel som är huvudsyftet med konsolerna, iaf tror jag inte att de kommer att kunna ändra på det denna generation.

Imagine
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
Member Since:
February 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
911086
June 23, 2005 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Ingen "vinner" detta. Det finns pengar till alla. PS3:an är en "mogen" maskin för oss som vart med ett tag. DVD säger ni, men vi kommer ju med PS3:an att få blueray. Filmer i äkta HD, det ni.

Jag minns Warhawk till Playstation. En uppföljare kodas just nu, och bara det spelet motiverar mig till att köpa PS3:an. Nån här som kört det?

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
911096
June 23, 2005 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Imagine wrote: Filmer i äkta HD, det ni.

Var det inte så att de fyra större filmbolagen stod bakom HD DVD ? Även om vi har formatet har vi inte några filmer.

//Andreas

Imagine
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
Member Since:
February 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
911353
June 23, 2005 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Imagine]Filmer i äkta HD, det ni.

Var det inte så att de fyra större filmbolagen stod bakom HD DVD ? Även om vi har formatet har vi inte några filmer.

//Andreas

Lite tidigt att säga nu, men till release lär det finnas gott om titlar. Sony/MGM och Buena Vista/Disney har hoppat på Blueray och även Fox verkar luta åt det hållet, så det är ungefär 50-50, och de övriga filmbolagen lär väl släppa till Blueray med när det blir dags. Det är bara Warner som låst sig, och de utgör inget större hot. Lite moment 22 över det hela, men det löser sig nog till releasen eller kort därefter när efterfrågan blir större och vanligt folk fattar fördelarna...

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
911386
June 23, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Imagine wrote: [quote=Delph1][quote=Imagine]Filmer i äkta HD, det ni.

Var det inte så att de fyra större filmbolagen stod bakom HD DVD ? Även om vi har formatet har vi inte några filmer.

//Andreas

Lite tidigt att säga nu, men till release lär det finnas gott om titlar. Sony/MGM och Buena Vista/Disney har hoppat på Blueray och även Fox verkar luta åt det hållet, så det är ungefär 50-50, och de övriga filmbolagen lär väl släppa till Blueray med när det blir dags. Det är bara Warner som låst sig, och de utgör inget större hot. Lite moment 22 över det hela, men det löser sig nog till releasen eller kort därefter när efterfrågan blir större och vanligt folk fattar fördelarna...

Jag hoppas det kommer filmer på Blu-ray, men just nu är jag skeptisk till utbudet som kommer finnas och framförallt var prisnivån kommer hamna på dessa, men som sagt det är långt kvar tills dess.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 32
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL