April 17, 2005
Tidigare i juli rapportade vi om hur bilder av ett Xbox 360-moderkort med HDMI-utgång dykt upp. Detta verkade än så länge vara högst osäkert, men nu när Engadget publicerat en bild av en färdig Xbox 360 med HDMI-utgång så känns det som att det nu är bara en fråga om tid. Givetvis är detta tänkt som en kontring på Sonys lansering av Playstation 3 och Zephyr, den nya versionen, ska enligt källan komma med 1080p-stöd, vilket Xbox 360 iofs redan har, men också en betydlgt större hårddisk på 120GB. Något som det också ryktats om tidigare, men konsekvent tillbakavisats av Microsoft. Huruvida hårddisken kommer ingå eller inte är dock osäkert.
[Image Can Not Be Found] Bild från Engadget
May 19, 2004
April 27, 2005
January 2, 2002
CasO wrote: [quote=Pertan][quote=CasO]vad ska man säga till alla som redan köpt 360?
Precis.. Lär dock bli som med förra boxen.. man fick ett eller om det var två spel som "tröst".
Vad var de som hände med förra?
Minns inte exakt. Men det var något istil med att dom sänkte priset på xboxen så drastiskt att alla som köpt den innan sänkningen blev sura så då fick dom kompensation.
August 16, 2003
först kostade Xboxen 5000kr i USA 3000kr.
sen när dom fattade att dom var tvugna att sänka priset till 3000kr så gav dom borr en handkontroll och två spel till dom som redan hade köpt xboxen till det högre priset.
vad är det med dom som redan har köpt 360? dom har fått det dom har betalat för, och dom har fått spela i mer än ett helt år. jag tycker inte synd om dom.
August 14, 2006
Pontus indeed.
Det är en helt annan sak att sänka priset direkt från 5000kr till 3000kr, än att uppgradera konsolen med HDMI och 1080p stöd efter ett år. Det är som vilken annan konsol uppdatering som helst (t.ex Ngage, GBA SP mfl).
Att konsolen dessutom (eventuellt) blir tystare är en ännu självklarare sak, behöver jag påminna er om att v.1.0 av xboxen har fläkt på GPU medan v1.1-v1.6 har det inte.
January 13, 2003
wojt wrote: Att Xbox 360 stöder 1080p redan nu är ju synd att säga, "endast" 1080i är ju max i nuläget.
Nej, kom en mjukvaruuppdatering i mellandagarna som ger alla 1080p. Ja, alla som har sin box kopplad till live då dvs.
Det som jag tror kommer reta mig mest är att de första som kommit med 20gb hdd inte ska stödja större om vad jag hört stämmer, vilket jag hoppas de fixar via mjukvara då med.
August 1, 2001
Alexand3r wrote: Pontus indeed.
Det är en helt annan sak att sänka priset direkt från 5000kr till 3000kr, än att uppgradera konsolen med HDMI och 1080p stöd efter ett år. Det är som vilken annan konsol uppdatering som helst (t.ex Ngage, GBA SP mfl).
Att konsolen dessutom (eventuellt) blir tystare är en ännu självklarare sak, behöver jag påminna er om att v.1.0 av xboxen har fläkt på GPU medan v1.1-v1.6 har det inte.
va 360 har redan nu stöd för 1080p ...
August 14, 2006
Ondjultomte wrote: [quote=Alexand3r]Pontus indeed.
va 360 har redan nu stöd för 1080p ...
Mitt misstag, komihåg att 720p,1080i skulle ha varit max.
1 Guest(s)