Xbox 360s handkontroller kompatibla med Longhorn|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 360s handkontroller kompatibla med Longhorn
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 27, 2005 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Xbox 360 kommer med största sannolikhet att använda sig av trådlösa handkontroller. Nu verkar det även som att dessa kommer vara fullt kompatibla med Microsofts kommande operativsystem Longhorn. Många Xbox-användare har svurit över inkompabiliteten mellan dagens Xbox och PC, mest ifrågasatt har nog varit det frånvarande stödet för force feedback i Xbox. Att nu Xbox 360s handkontroller kommer vara kompatibla med Longhorn ger oss hopp om utökad kompabilitet mellan PC och Xbox-plattformen.

Källa: GamesAreFun

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
879819
April 27, 2005 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Kommer man bara behöva köpa någon form av IR(?)-USB-don då för 400 spänn då eller ?

Kul idé dock.

//Andreas

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
879821
April 27, 2005 - 8:05 am
sp_Permalink sp_Print

Det är ju den stora frågan, jag kan inte tänka mig att man använder sig av IR dock, RF lär det nog bara och sedan lär det ju behövs någon sorts USB-adapter som du säger. Förhoppningsvis är den inte allt för dyr. 😛
Sen hoppas jag även att man ska kunna använda tangentbord och mus till Xbox 360, många tycker säkert att det är hädning, men det går ju faktiskt knappt att spela FPS med handkontroll. 🙂

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
879823
April 27, 2005 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Bara de trycker in vibrationsmojänger i kontrollerna... för hittills har det varit så (iaf med gamecubens wavebird) att trådlösa kontroller saknat vibration...

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
879827
April 27, 2005 - 8:11 am
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: Det är ju den stora frågan, jag kan inte tänka mig att man använder sig av IR dock, RF lär det nog bara och sedan lär det ju behövs någon sorts USB-adapter som du säger. Förhoppningsvis är den inte allt för dyr. 😛
Sen hoppas jag även att man ska kunna använda tangentbord och mus till Xbox 360, många tycker säkert att det är hädning, men det går ju faktiskt knappt att spela FPS med handkontroll. 🙂

RF hoppas nog jag också på även om det innebär lättare störningar av andra saker.
Tbord och mus till XboX tycker jag absolut skulle vara bra. Den är så mycket dator redan så jag ser ingen hädelse i det 😉

//Andreas

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
879830
April 27, 2005 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Jo det är också viktigt som du säger, tyvärr drar väl det en hel del ström kan jag tänka mig. En "laddningsenhet" för kontrollerna hade därmed inte varit helt fel.

Sen hoppas jag verkligen att någon seriös form av force feedback letar sig in i Xbox 360 så att det är lönt att investera i en dyr ratt till konsolen. Förstår fortfarande inte varför force feedback inte finns i Xbox, de "rattar" som finns med vibrationsstöd använder sig av någon mycket enklare teknik.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
879832
April 27, 2005 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Anton K]Det är ju den stora frågan, jag kan inte tänka mig att man använder sig av IR dock, RF lär det nog bara och sedan lär det ju behövs någon sorts USB-adapter som du säger. Förhoppningsvis är den inte allt för dyr. 😛
Sen hoppas jag även att man ska kunna använda tangentbord och mus till Xbox 360, många tycker säkert att det är hädning, men det går ju faktiskt knappt att spela FPS med handkontroll. 🙂

RF hoppas nog jag också på även om det innebär lättare störningar av andra saker.
Tbord och mus till XboX tycker jag absolut skulle vara bra. Den är så mycket dator redan så jag ser ingen hädelse i det 😉

//Andreas

Nä det är ju faktiskt så, det blir bara mer och mer funktioner som kan fungera bra med tangentbord så det ska bli intressant att se hur MS gör. Angående RF så kan det ju visst bli störningar, har för mig vi diskuterat detta tidigare på NH :), men det borde inte vara några problem att lösa med andra frekvensband eller liknande.

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
880153
April 27, 2005 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt genialt. Det finns inga bra spelkontroller till PC, därför använder jag mig av en Playstation-kontroll (USB-adapter). Hade innan det en SNES-kontroll via parallellporten, men den blev WinAMP-kontroll och senare papperskorgsmat. Hoppas som sagt att det inte krävs några dyra adaptrar för att få detta att fungera.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
880165
April 27, 2005 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju helt genialt detta.

Microsoft håller ju på att återuppfinna datorn.
Men nu helt på deras egna förutsättningar. 🙂

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
880167
April 27, 2005 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Det är ju helt genialt detta.

Microsoft håller ju på att återuppfinna datorn.
Men nu helt på deras egna förutsättningar. 🙂

Det är väl ändå en spelkonsoll? Vad som är innanför skalet är ju totalt ointressant.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
880178
April 27, 2005 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=skiroy]Det är ju helt genialt detta.

Microsoft håller ju på att återuppfinna datorn.
Men nu helt på deras egna förutsättningar. 🙂

Det är väl ändå en spelkonsoll? Vad som är innanför skalet är ju totalt ointressant.

Hehe du har kanske inte märkt att vår käre Skiroy har en förkärlek till konspirationsteorier.. 🙂
Nä men visst, jag tror att gränserna mellan begreppen PC och Media Center kommer suddas ut mer och mer så inom ett decennium har vi kanske bara en enhet till allting. Men just nu tycker jag bara det är kul att se att Xbox 360 ger större möjligheter.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
880187
April 27, 2005 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: Hehe du har kanske inte märkt att vår käre Skiroy har en förkärlek till konspirationsteorier.. 🙂

Och ?
Du har mycket att lära ännu min käre Woxxie. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 75
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL