April 17, 2005
Xbox 360 råkade tidigt ut för vad som verkade vara en ganska stor mängd med krånglande konsoler. Enligt statistik från Microsoft så var det dock inte alls så många som media fick det att låta som. Det lugnade sedan ner sig tills alldeles nyligen när en anställd på Electronic Arts hade uppgett att Microsofts siffor på 3-5% snarare var tiofaldiga dessa; 30-50%. Microsoft står dock fast vid sin tidigare siffror och anser att det inte finns någon faktiskt grund för vad den anställde påstår.
I samma veva så börjar det även verka som att Xbox 360s kylning kan vara något underdimensionserad för full belastning, dvs. när alla tre kärnor verkligen används. Detta då nyare spel som faktiskt använder sig av dessa har haft förödande effekter på personers konsoler.
April 23, 2004
själv så har jag och mina polare inte haft några som helst strul med våra 360. tycker dom funkar riktigt bra faktist..
Och några värme problem har inte jag märkt av iafall har mitt 360 har varit ganska grymt instängt i en tv hylla.. är det några speciella versioner som har strul?
November 27, 2003
Jag skulle tro att är så att installationen av kylare är en stor del problemet vilket gör att det är väldigt varierande. Efter att ha jobbat så många år i supporten på DreamHack och gjort support på annat håll har man märkt att det en felaktig kylarinstallation är grunden till många fel.
//Andreas
July 14, 2005
Det låter oneklingen inte bra att Xbox 360 har detta problem.
Men är man inte rådlös, så kanske man kan modda den ?
Internally Water Cooled Xbox 360
Sonys Playstation 3 har en massa lufthål för att optimera kylningen.
Dom har även sänkt prestandan för den.
Undrar om det är värme relaterat ?
Som om dettta inte vore nog ..
Crytek: Next Gen Consoles Are Too Weak for Crysis
1 Guest(s)