November 29, 2001
Nu när Xboxen funnits ute i en vecka i Europa har de första försäljningssiffrorna börjat dimpa in. Hittills ser det ganska dystert ut. Microsoft har lyckats sälja lika många Xbox i hela Europa på en vecka, som Sony sålde Playstation 2 under sin första
Kanske är det bristen på releasetitlar eller det höga priset, men å andra sidan verkade inte det påverka Playstation 2s release så mycket.
Läs mer här.
May 31, 2001
Det är en bra console, ingen tvekan men den är ALLDELES för dyr för vanliga svensons, nej tack jag håller mig till PC där man tom kan få all mjukvara "gratis"...
Spelen kostar ju för fan 700:- för ett spela som man troligen tröttnar på efter en vecka. gäller iofs de flesta TV-spel konsoler.
PC kostar ju max 400:- plus rabatter från kompisar som jobbar på SIBA och så.
September 2, 2001
Det är synd att det går så dåligt för MS, men tror inte dom kommer ge sig, dom inser vilket vinnande koncept det är...
Dock är det som ni säger alldeles för dyrt, mest p.g.a. skatter i europa, enligt vad jag förstått i.a.f... Det skall dock inte stoppa mig *fortsätter spara till sin Xbox*
October 15, 2001
Skadeglad ?!
Jajjemensan..
MS kan hålla sig till sitt Windows..
Va ska de å göra me Mobiler å Spel konsoller..
De borde slösa pengarna på att förbättra den.. ja.. de programvaror de redan har..
Halv flopp.. javisst.. det visste man när man hörde om xbox från början..
Va ska de göra när det släpps en Emulator ?
Det e ju inga speciella översättningar.. Xbox e ju en dator i Mac format..
ja.. de e va jag tycker..
March 29, 2001
Det är ännu lite för tidigt att komma med skadeglada kommentarer - även om det är Microsoft väl unnat. Vänta till slutet av månaden tills folk hinner spendera sina månadslöner. Om det då fortfarande inte har hänt något dramatiskt - ja då ser X-boxen faktiskt ut att bli en lite missräkning.
Jag tror att Microsoft eventuellt kan ha gjort en felbedömning. Man siktar på en vuxnare och mera kapitalstark spel-målgrupp. Problemet är kanske att dessa hellre satsar på en PC istället - som de gjort hitintills.
Samtidigt är X-boxen lite för dyr att ha som en självklar sekundär spelmaskin, vid sidan om PC:n. De flesta känner sig nödsakade att välja, och eftersom PC-spelen överlag är billigare + att många ser möjligheten till gratis spel via piratkopiering som en extra bonus; ja - då väljer man till sist ändå PC:n.
Och så har vi tv-apparatens bristfälliga upplösning, jämfört med PC-monitorn. Sålänge konsolen kostar 1500-2500 kr, så är det överkomligt - men 5000-6000 kr? Hur många har tillgång till en HD-TV 30+ tummare?
Samtidigt kommer nu de nya nerladdningsbara Java-mobilspelen ångande ifrån andra ändan av skalan. Det finns gränser för vad man hinner/orkar med. Många väljer nog bort den dyra och klumpiga X-boxen.
[ Detta Inlägg ändrades av: RalfS den 2002-03-22 20:38 ]
November 28, 2001
On 2002-03-22 10:08, Ebola wrote:
Det är en bra console, ingen tvekan men den är ALLDELES för dyr för vanliga svensons, nej tack jag håller mig till PC där man tom kan få all mjukvara "gratis"...Jo, det kan det vara samma sak som att gå in i en butik och sno ett spel
Spelen kostar ju för fan 700:- för ett spela som man troligen tröttnar på efter en vecka. gäller iofs de flesta TV-spel konsoler.
PC kostar ju max 400:- plus rabatter från kompisar som jobbar på SIBA och så.
2 Guest(s)