Xbox heter inte Xbox och kan komma med eller utan HD?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox heter inte Xbox och kan komma med eller utan HD?
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 18, 2005 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Vi börjar nästan, men bara nästan, bli förvirrade av alla uppgifter kring Microsoft kommande spelkonsol. Uppföljaren till Xbox kommer förmodligen se dagens ljus i slutet av året men frågan är bara i vilken skepnad och vilket namn nästa generations spelkonsol från MS kommer bära.

Det senaste vi hörde på namnfronten var 'Xbox 360°', men nya uppgifter gör gällande att huvudnamnet 'Xbox' kan vara ett minne blott. Att döpa spelkonsolen till 360° hade verkligen varit en helomvändning av Microsoft och om det skulle stämma undrar vi vad som legat bakom beslutet.

Andra uppgifter som man rapporterar om på Gizmodo är att 360°? kommer lanseras i två modeller, den ena med och den andra utan hårddisk.

"Some of the inner workings of the 360° have also been confirmed. The device will feature high definition audio and video and wireless controllers, and will come in two flavors—one with a hard drive and one without. The biggest shock is that while Microsoft wants to make their 360° backwards compatible, they haven’t yet been able to pull it off."

Man har även fått indikationer på hur spelkonsolens design ska gestalta sig. Här handlar det om mjuka former och mer minimalistisk design, allt för att locka fler konsumenters intresse. Dagens Xbox är ju i alla ärlighet allt annat än slimmad.

Vi vet snart varken ut eller in angående Microsofts kommande spelkonsol, som vi nu nästan inte vågar kalla Xbox 2 längre. Men trots att Gizmodo säger sig ha en mycket säker källa för dessa uppgifter är det dags att ta fram det stora saltkaret, inte minst med tanke på den enorma mängd Xbox 2-rykten vi sett på den senaste tiden.
En simulerad bild på 360° och mer uppgifter finns även på Kotaku.com.

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
Member Since:
July 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
844638
February 18, 2005 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Man får väl vänta och se 😀

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
844865
February 18, 2005 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Det skulle vara helt underbart om man gjorde den bakåtkompatibel, dock förstår jag varför detta kan bli svårt...

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
844885
February 18, 2005 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Det skulle vara helt underbart om man gjorde den bakåtkompatibel, dock förstår jag varför detta kan bli svårt...

Att itne göra den bakåtkompitabel känns ju helt idiotiskt. Det är en av de främsta anledningarna för en person som redan äger XBOX att uppgradera till XBOX2 istället för en PS3 eller Nintendos "någonting".

//Andreas

TheWretch
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
Member Since:
October 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
844954
February 18, 2005 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

"Att döpa spelkonsolen till 360° hade verkligen varit en helomvändning av Microsoft"

😉

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
Member Since:
October 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
844961
February 18, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Fackamato]Det skulle vara helt underbart om man gjorde den bakåtkompatibel, dock förstår jag varför detta kan bli svårt...

Att itne göra den bakåtkompitabel känns ju helt idiotiskt. Det är en av de främsta anledningarna för en person som redan äger XBOX att uppgradera till XBOX2 istället för en PS3 eller Nintendos "någonting".

//Andreas

Jo, men man får räkna med att det antagligen innebär en större förändring i boxens hårdvara, vilket antagligen är postivit 🙂

Hoppas de levererar med typ 200gbs HDD som standard, skulle vara smidigt 🙂

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
845008
February 18, 2005 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Delph1][quote=Fackamato]Det skulle vara helt underbart om man gjorde den bakåtkompatibel, dock förstår jag varför detta kan bli svårt...

Att itne göra den bakåtkompitabel känns ju helt idiotiskt. Det är en av de främsta anledningarna för en person som redan äger XBOX att uppgradera till XBOX2 istället för en PS3 eller Nintendos "någonting".

//Andreas

Jo, men man får räkna med att det antagligen innebär en större förändring i boxens hårdvara, vilket antagligen är postivit 🙂

Hoppas de levererar med typ 200gbs HDD som standard, skulle vara smidigt 🙂

Vi får hoppas, men samtidigt tycker jag att det kan vara värt mödan att fixa till bakåtkompabiliteten, även om den inte är 100% (vilket inte PS2 är heller iofs) så tycker jag nog att det är dumt att rata det.

//Andreas

kxdude
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 26
Member Since:
November 1, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
845087
February 18, 2005 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där är ju jättegamla nyheter. Fast de nyhetera som jag hörde för typ två månader sen var att det skulle vara tre varianter varav, jag tror, endast en skulle ha hårddisk. Det kanske är möjligt attt de har skippat en av dem och endast kör två ny då. Namnet var nytt för mig iaf. Jag har bara vetat att det inte var bestämt.

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
Member Since:
January 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
845279
February 19, 2005 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Det skulle vara helt underbart om man gjorde den bakåtkompatibel, dock förstår jag varför detta kan bli svårt...

För ett bra tag sedan så läste jag att de evetuellt skulle bli tvungna att bryta mot NVIDIAs patent om de skulle lyckas göra den bakåtkompatibel.

Annars är väl det största problemet att Xbox spelen kör X86 kod, men det borde inte vara så klurigt att emulera en P3:a på processorerna i nästa generation.

dragonball
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
Member Since:
August 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
846744
February 21, 2005 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tidigare har de ju sagt att tvåan inte skulle komma med hd p.g.a. piratkopieringen. Dock hoppas jag att den gör det så man kan fortsätta där man slutade med ettan :).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 69
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL