August 22, 2005
The Inquirer rapporterade idag om ett företag som visade upp en "uppgraderad" Xbox på Computex 2003 i Taipei. Företaget som går under namnet Friendtech är mer kända för deras powerleap-adapters som gjort det möjligt för användare att uppgradera sina system med ickekompatibla processorer.
Men företaget har nu gått ett steg längre och mer eller mindre säljer en egen version av Microsofts populära spelkonsol Xbox. Det där med uppgradering jag nämnde tidigare är för övrigt en underdrift då FriendTech XBX2 skiljer sig från MS original på många sätt. Här är en kort lista på vad som skiljer dem åt.
Det som helt klart imponerar mest är såklart den uppgraderade processorn som verkligen är ett luft från originalet. Det var även en av de delar jag inte hade förväntat mig se utbytta i en Xbox. Du kan även med en switch på framsidan klocka ner processorn till 740 MHz, varför du nu skulle vilja det. 😉
FriendTech XBX2 har en egen design både på själva boxen och tillhörande handkontroll som ni kan se nedan.
Tyvärr vill inte vårt forum och nyhetsscript samarbeta riktigt så vi får be er att se mot förstasidan om ni vill ha alla information i nyheten. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
December 28, 2001
Som SiBBoR är inne på är det faktiskt inte alltid spelen flyter som de ska på Xbox vilket en kraftfullare processor borde kunna få bukt med.
April 4, 2003
Kojak wrote: Inga xbox spel laggar för mig. Det är inget CS vi talar om. Det är nog helt enkelt att ni har nån rysk tv som blir slö när det är mycket färg.
Jag ska erkänna att jag inte själv har någon större erfarenhet av olika Xbox-spel även om jag spelat en hel del.
Men jag har läst flertalet recensioner på spel och även kommentarer i forum där de beklagar sig över viss seghet i spel osv. Ofta brukar det vara något som dyker upp då och då men i särskilt krävande situationer. Förmodligen handlar det om lite dålig optimering från speltillverkaren men det borde kunna hjälpa en del med snabbare processor.
Dock är det nog som vissa säger andra ändamål den snabbare processorn riktar sig mot.
CasO wrote: ska ta och köpa den fan hhaha, släng sedan in en xcuter 2, flasha bios (förmodar att den redan är flashad)..
och då är man redo och rocka loss 8)
Jag tror inte du kommer behöva göra så mycket med boxen själv om du köper den.
Kolla under software på denna länken så ser du att det mesta redan är aktiverat. 😉
http://xbox.upgrade123.com/con.....tid-2.html
October 22, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=CasO]ska ta och köpa den fan hhaha, släng sedan in en xcuter 2, flasha bios (förmodar att den redan är flashad)..
och då är man redo och rocka loss 8)
Jag tror inte du kommer behöva göra så mycket med boxen själv om du köper den.
Kolla under software på denna länken så ser du att det mesta redan är aktiverat. 😉
http://xbox.upgrade123.com/contentid-2.html
nice =), då är det bara att slänga in en maxtor 120 gb istället 8)
undrar hur mycket den kostar 🙄
Jo priset är nog en riktigt kraftig akilleshl skulle jag tro. Det är ju så jäkla mycket som är fixat med den, mycket pillgöra också ser det ut som vilket alltid drar upp priset ännu mer.
Det är nog inte omöjligt att den går för det dubbla i alla fall, om inte mer. ´:)
Enbart spekulationer dock men eftersom det knappast lär säljas i mängder kan de nog inte pressa priserna så mycket heller.
2 Guest(s)