August 22, 2005
Microsoft har nu officiellt släppt Service Pack 2 för Windows XP för nerladdning.
Länk till engelsk och tysk version hittar ni här.
Svenska och andra språk kommer mot slutet av månaden. Nytt i SP2 är bland annat:
- Förbättrad (allmän) säkerhet
- Förbättrad brandvägg
- Buggfixar
- Utökat stöd för trådlösa nätverk
- Pop-up blocker i Internet Explorer [/list]
En lista över alla inkluderade uppdateringar finner ni här.
Dela gärna med er av era SP2-erfarenheter i forumet.
April 27, 2002
tabbed browsing då? och förmågan att visa sidor som dom ska se ut, utan en massa fusk-kod? och det faktum att det finns betydligt färre säkerhetshål? och det faktum att det är många ggr snabbare än IE. och det faktum att det aktivt utvecklas hela tiden, vilket ger nya funktioner och förbättrade egenskaper regelbundet (istället för nån gång vart tionde år)?
för mig är det ofattbart hur folk orkar stå ut med IE...
November 4, 2002
Mathias wrote: En liten tanke: De som kör engelskt XP har sannolikt en piratkopia. För vem köper ett engelskt XP om man är svensk?
Jag äger två engelska licenser.
1 svensk. Men den använder jag inte.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 4, 2002
Dehman wrote: [quote=Mathias]En liten tanke: De som kör engelskt XP har sannolikt en piratkopia. För vem köper ett engelskt XP om man är svensk?
Själv kör jag inga svenska OS. Då jag tycker det är sämre stabilitet i dem. :arg:
Det vet jag inte om jag kan hålla med om. Inte i windows världen iaf.
Men MacOS 9 var riktigt dålig på den punkten. Det fanns ingen koll på några systemfiler. Mixade man språk, så fick man se roliga resultat.
Men jag tycker däremot att det är mycket lättare att köra engelsk. Svenska översättningar brukar vara töntiga eller felaktiga. Det ska heta e-mail inte e-mejl.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
October 24, 2003
Alex_88_ wrote: Jag bruckar inte bry mig om jag sätter mig vid en dator som har engelskt OS eller Svenskt. I mesta fall så märker man ju ingenting.
Tycker inte jag heller, men nu kör jag Win2k (så jag har SP4 vilket betyder att jag är bättre än er?). Och de svenska översättningarna är riktigt risiga ibland, om man tänker på det, annars så märker man det som sagt inte.
March 19, 2003
Fatta också hur mycket det är de ska översätta, alla readme filer osv.
Sen ska de göra till ett dussin antal språk 😀
Kul jobb.
Körde in en testa installation av engelska XP med SP2 här om dagen för att se hur det betedde sig. "Virtuel PC"
Och deras nya sec center funkar väll fint förutom det usla stödet för antivirus program.
Äger själv en licens, det lilla klistermärket på sidan av burken :D.
Har aldrig använt XP på min burk.
Kanske dags att uppgradera från 2k nu efter XP har haft 3år med barnsjukdommar och annat skit.
Heh ett M$ OS tar ca: 4år innan de mognat.
Edit:
Läste också på IDG att det nya SP2 var en så stor förendring som man skulle kunna genföra med uppgradering från Me till XP.
November 29, 2001
Mathias wrote: En liten tanke: De som kör engelskt XP har sannolikt en piratkopia. För vem köper ett engelskt XP om man är svensk?
personligen kör jag alltid på engelskt eftersom alla security updates osv. kommer veckor före till eng.
vissa betagrejer osv. funkar ju också bara på engelska
1 Guest(s)