Bilder och montage i Silverstone TJ08-E|Medlemmarnas egna tester|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bilder och montage i Silverstone TJ08-E
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 4, 2011 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte denna låda för ett tag sedan och tog då bilder medan jag monterade den för att dokumentera för de som har frågor angående detta chassi. Klicka på bilderna för större version. Samt undrar ni något så bara ställ en fråga.

[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]

Här är de medföljande sakerna till lådan samt en bild på stödet för tyngre CPU-kylare. Samt att man här kan se att taket går att ta av för att lättare kunna montera saker i lådan. Specifikt nätaggregat och 5.25" enheter.

Stora nätaggregat ställer till det om man har dvd i lådan. Denna DVD är en kort version och går klämma in om man vill, men en bluray är oftast djupare och hade inte fått plats. Samma är det om man har stor kylare till CPU så bör man begrunda att hårddiskarna kommer väldigt nära denna.
Ovanpå HD buren sitter en plastdistans som grafikkort kan vila på, följer även med en tjockare distans som man kan utöka med om ens kort börjar i slot 2.

Gott om plats bakom plåten för kablar, med tanke på storleken på chassit. 2.5" platsen under den nedre 3.5" sitter 90grader och har kabelutgången mot sidan. Sedan en slutbild på hur en montering kan se ut invändigt.

Nu har jag ingen HD i HD-vaggan och kör dessutom med en Slim Slot-in DVD i en 5.25" plats, vilket jag har en HD under. Så problemet med tajt mellan nätagg och DVD är inget jag har problem med. Tog mest bilder för att demonstrera hur en normal konfig kan ta sig form. I min låda hittar man dessa delar.

Asus P8P67-M Pro
Intel 2600k
Noctua NH-U12P SE2
Corsair 8GB DDR3 Vengeance LP
Gigabyte 670OC Windforce - (Removed -ATI HD4870x2 (Skall väl bytas mot något 7xxx eller så framöver)--)
Intel 320 SSD 120gb
Hitachi 2tb
Samsung T083C Slim Slot-in DVD

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 438
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL