March 10, 2003
Köpte ett DS380 och tänkte dela med mig lite av det. Tog inte så många bilder då
vädret var blåsigt och kallt som fan. Men är det något specifik nu funderar över kanske jag
kan svara er som undrar. Då info om detta chassi är lite knapert än så länge.
Chassit är inte så lätt mekat på grund av storleken, samt att vid moderkorts-montering. Så måste man montera ut
hårddisk-burarna, vilket är bökigt. Men datorn man skall ha i denna låda skall förhoppningsvis sitta där ett tag.
En kul finess på frontdörren är att det går att låsa strömknappen. Så har du dörren stängd och låst. Kan man inte stänga av
datorn på strömknappen av misstag. Samt att man kan fösa ett reglage för att minska ljuset från chassi leds. Om man störs av dessa.
Är det något ni undrar så fråga på.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 18, 2003
March 10, 2003
Köpte det på Inet. så 1540:-. Har dock ett problem, se till att ni inte har för stora raidkort, för då kan ni bara nyttja 7 hotswaps. Mitt raidkort är lika lång som mitt itx och något högre än halvhöjd. Tanken är dock att byta till ett ASRock C2750D4I. Men hade hoppats på att kunna köra mitt raidkort någon månad till. Så jag hade kunnat migrera över mina filer från HW raid till ZFS raid i lugn och ro.
fattas ca 5mm för att jag skall få in HD buren. Så får se hur jag gör i väntan på nya delar.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Fått packat upp det nya kortet nu. Hoppas få ordning och installerat systemet under veckan. Haft mycket annat att göra som tagit prioritet över leksakerna.
[Image Can Not Be Found]
March 10, 2003
Mitt startade direkt. Har bara precis hunnit slänga in ESXI som jag skall labba lite med. Kan hända att jag kör enbart en enstaka linux install i slutändan. Vet inte om det är minnen folk har problem eller vad det är. Att den är seg på att starta har ju att göra med det är ett serverkort. Alla servers jag varit i kontakt med startar management interface innan bios och shit visas på skärmen.
Kör med dessa minne utan något märkbart strul.
[Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)