January 17, 2004
blev så nyfiken så jag inföskaffade mig en --> [Matte] QNIX QX2710 LED Evolution ll 27" LED Monitor 2560x1440 Samsung PLS Panel
då den var "doa" blev det nog två veckor o massa tjajs innan jag insåg att det måste vara adaptern. hittade en som nästan passade och då gick skärmen igång. noll döda pixlar men en mörk yta på skärmen som jag helt glömt efter en vecka.
fick då 10$ och en länk till en 12v adapter i tyskland. slutade med att jag öppnade skärmen och lödde två kablar istället. därav ångrar köpet till viss del.
använder adaptern idag då den fungerar men anslutningen var så bristfällig att det ger noll kontakt, men enligt google så kommer den nog "brinna" snarare än tidigast.... "suck"
är en samsung panel och därav det positiva med skärmen. bra bild och skärpa. tråkigt att pcb är "korea" därav fungerar bara 60hz alt 75hz med mina atikort...
är det några frågor så kommentera, kändes som att bilder på skärmen finns gott om på nätet... skriver mestadels för jag är arg på supporten om man kan kalla det så ha överseende av min vinklade historia.
samanfattning :
12v adapter = varför skicka med något som inte passar?
höljet = plastigt men ändå "ok" / lite snett
panel = samsung B sortering / bra skit
June 11, 2009
Skärmens pris + 100:- i handläggningsuppgift + 25% moms + Tullavgift
Tullavgiften kan man slippa om man har tur 🙂 Men sammanlagt så får man en bra skärm till ett lågt pris.
Funderar själv på att beställa en inom dagarna, och då blir det en utan den glansiga "anti reflextion" filmen som sitter på vissa skärmar.
January 17, 2004
Marquzz;1295239 wrote: Vad kostade det allt som allt?
tror jag betalade nästan 2300:- för skärmen med frakt. sen lite över 300:- i tull, kändes lite lågt men jag klagar då inte =)
Apexi;1295242 wrote: Skärmens pris + 100:- i handläggningsuppgift + 25% moms + Tullavgift
Tullavgiften kan man slippa om man har tur 🙂 Men sammanlagt så får man en bra skärm till ett lågt pris.
Funderar själv på att beställa en inom dagarna, och då blir det en utan den glansiga "anti reflextion" filmen som sitter på vissa skärmar.
tänk på att det är samsung panel budget inslaget. är fortfarande förvånad att dom skickar med en adapter som inte passar. sen när man kontaktar supporten så svarar dom oftast "we ship working screens" och läser oftast inte vad som skrivits föregående :/
Ps. Tänk efter innan ni beställer.
1 Guest(s)