July 18, 2003
Hej!
Min flickvän ska köpa en Macbook air 13" och jag är osäker på om det är värt att betala 900 kr extra för 8 gb ram istället för 4 gb. Hon kommer troligen ha kvar datorn 3-4 år. Hon använder inga avancerade program alls och det tyngsta hon kommer köra är Adobe Lightroom. Hon hatar att ha 200 flikar uppe i Firefox så webläsaren kommer inte sluka så mycket ram..
Finns det några argument att betala 900 kr mer för 8 gb ram för en sådan användare?...
Tackar för svar!
May 14, 2003
Nu har jag ingen mac, endast en ipad2. Dock när det gäller pc så vill jag inte ha under 8GB. Ska ni ha datorn ett par år så borde den vara mer framtidssäkert. Dvs det är bättre att köpa 4 gig extra i onödan, istället för att upptäcka att det var för lite minne. Kan ju vara så att man vill spela musik och lite andra program i bakgrunden etc . Hon kanske förändrar sig hur hon använder datorn. Tittar jag på mig själv så kan det gå från att spela dygnet runt ett par månader till att endast använda datorn för att söka info, jobba maila. Finns ju steam till mac med : )
Kanske är så att du köper sims 4 när det kommer ut, om det kommer till mac eller något liknade.
/n0pax
1 Guest(s)