June 30, 2005
Hej!
Jag har rotat fram min gamla stationära dator som köptes på komplett för ett par år sedan och då min datakunskap på hårdvara är sissådär så tänkte jag ifall någon här kan komma med några ideér ifall man kan sälja den eller ifall det bara är att skicka den till kyrkogården.
Innehåll:
Processor: Intel(R) Core (TM) 2 CPU 4300@1.80Ghz
Mainboard memory: 1022MB
Video System: NVIDIA GeForce 8600GT
Physical Storage Devices: SAMSUNG HD252KJ ATA Device (232.9GB) | TSSTcorp CD/DWDW SH-S182D SCSI CdRom Device
Network Services: Realtek RTL8169/8110 Family PCI gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Sen är det ett gäng usbportar såklart, ena sidan av burken är genomskinlig med blåa LED lampor på insidan.
Är det något annat som är viktig information är det bara att fråga.
Jag förstår att det inte är en guldgruva direkt men finns det något hopp för burken?
August 17, 2001
Du kanske skulle kunna få 1000-1500 för den om allt fungerar. Eller så jag du leta reda på några billiga komponenter och uppgradera den så kan du använda den till nåt kul. Det jag tänkte på är en quad core cpu och 4-8GB minne. Grafikkort kan du ju också uppgradera till ett nåt mellan GTX 460 och 560 eller Radeon 58xx till 69xx, så har du ju en ganska ok spelburk.
June 30, 2005
Okej okej. Tack för svaret! 🙂
Jag är relativt okunnig på hårdvaruområdet + att jag är student med låg budget + att jag inte är i något stort behov av den så ska jag nog försöka sälja den för att få in lite kulor. Men jag ska kolla på dina förslag och överväga med mig själv vad jag borde göra 🙂
2 Guest(s)