Bärbar dator till student|HTPC|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bärbar dator till student
ShazaM
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 4, 2009 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Skall nu införskaffa mig en laptop då jag flyttar snart. Dock känner jag mig ganska vilsen i laptopdjungeln, så behöver lite hjälp.

Känns lika bra att försöka skaffa en vettig bärbar direkt, istället för någon i 4-5k klassen. Så datorn bör ju klarar av 720p film, lite lättare spel såsom wc3 m,m, photoshop osv. Hårddiskstorlek är ingen jätte prioritet, men inte under 250gb. OS är inget som behövs, men funkar bra om det följer med.

Så, vart skall man börja?
http://www.siba.se/Products/Pr.....id=2742896
Kollade lite på denna, och den verkar ju helt okej. Dock vill jag gärna få lite kött på benen så jag inte köper något som är billigare/bättre någon annan stans.

Priset kan variera lite, ju billigare desto bättre som man säger. Men från 7-9k funkar.

/Jonas

edit; Hittade även denna som verkar vara helt ok ? http://www.komplett.se/k/ki.as.....roductTabs

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1233174
September 5, 2009 - 6:46 am
sp_Permalink sp_Print

Om du är student och vill ha med datorn till föreläsningarna är det att föredra BRA batteritid. Om du ska ha reda på batteritiden får du göra lite djupare sökningar på de datorer du tittar på, försöka hitta recensioner och tester på dom.
http://www.notebookreview.com/reviews/ har väl en del, men google is your friend...

ShazaM
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
1233192
September 5, 2009 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Så vitt jag vet har vi inga föreläsningar som är längre än 2 timmar. Och de flesta håller runt 2.5h.

Det jag mest är orolig för är vad som är mest bang for the buck.

Hur är det med LED skärmar nu? Den jag postade tidigare skulle tydligen ha det. Bra/dålig skit?

edit; Det jag visade var ju även en Acer. Hur pålitliga är dessa nu? Hört mycket skit att Acer som företag skyller det mesta på handhavande fel osv.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 400
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL