August 24, 2009
Tjena!
Har suttit med min gamla burk i några år nu och den börjar bli segare och segare… De senaste spelen jag kört tycker jag laddar segt, tar tid mellan sekvenser osv.
Så, dags att köpa något nytt. Eftersom jag byter dator ganska sällan och jag inte brukar hänga med så mycket i utvecklingen mellan gångerna nu för tiden så började jag kolla runt för att se vad som "gäller". Jag skulle vilja ha en dator som klarar dagens och helst morgondagens spel bra. Förstod att med "Windows 7" kommer stödet för fler processorer bli avsevärt bättre än idag (kör fortfarande XP…) och även möjligheten med dubbla grafikkort.
Frågan är om det går att skaffa sig en riktigt bra speldator för 10 000:-? Vill ha ett riktigt bra moderkort och grafikkort. Behöver inte maxa Ram på en gång men vill kunna uppgradera till 8gb så småningom iaf. Hyggligt snabb hårddisk är väl att föredra men är ingen hamster så den behöver inte vara überstor samt ett ljudkort som är stabilt och ok.
Någon som har idéer och förslag på det här och vad man får för ca 10k och vilka som är de svagaste komponenterna då, vilka som man kan lägga lite mer på för att förbättra prestandan.
Tack alla!
1 Guest(s)