billig speldator. med mkt potential.|HTPC|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
billig speldator. med mkt potential.
revoid
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 16
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 21, 2008 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

tja

för 3 år sedan gick jag all in o köpte mig en monster dator för 17 000kr bara för lådan. nu är datorn gammal o ska bytas ut mot en nyare.

var ju ganska länge sedan ja var i hårdvaru träsket så tänkte kolla med er ifall ni har några tankar o funderingar runt mitt lilla bygge. har ja valt rätt grejer? skulle ny byta ut något?

eftersom jag är student har ja inte råd med några värsting saker utan försöker hålla det till en normal nivå men samtidigt med potential för utveckling. mitt mål är att datorn inte ska behöva skämma för sig men kosta under 10 000kr. 9k-9.9k

så vi börjar väll med
moderkortet:

Gigabyte GA-EP35-DS4

värkar vara ett stabilt kort 1600mhz buss gör att det kommer väll funka ett bra tag framöver samt att man kan köra dubbla grafikkort i framtiden (crossfire).. bästa är ju att det är ett humant pris.

Processorn o kylare

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz
Noctua NH-U12P

45Nm för att hålla nere tempen o göra det mer trimmvänligt samt nästa inga spel nuförtiden använder quadcore än. så tänkte jag att denna är den självklara vinnaren i mest bang for buck. kylningen kommer ju göra att man lätt kan dra up den i 3.6ghz

Minne

Corsair Dominator

4gig är ju lagom storlek. värkar även vara bra speed i dom cl5 o 1ghz sen värkar dom även ha god kylning. kanske går att snabba upp dom ännu mer?

Grafikkort

XFX GeForce 8800GTS