April 22, 2011
För ca 2 månader sedan började bluescreens uppkomma på datorn fast med långa tids mellanrum köpte ny hårdisk/processor till datorn för hårdisken hade överhettningsfel,(har även formaterat en gång under den här tiden) sen för 2 veckor sedan började datorn hacka vad jag än gör och det har blivit värre och bluescreenen kommer allt oftare och det är inte bara när jag spelar även utan när jag surfar, lyssnar på musik, ser film osv...
jag har kört Crap-cleaner, anti virus scanning osv har även kört felscanning av ena disken
någon som vet vad detta kan bero på?
April 22, 2011
Opps fick bluescreen när jag skulle in på Enhetshanteraren
detta är vad jag har i min dator idag
Moderkort: ASUS M4A78
Graffikort: NVIDIA Geforce GTX 260
Processor: AMD phenom (tm) II X2 555 3,20 GHz
Ram minne 4.00 GB
Systemtyp: Windows 7 64bits
Diskenheter: Samsung HD501LJ ATA Device (huvudisken) och WDC WD5000AAKX -001CAO ATA Device
jag felsökte via felkontroll på egenskapar på Samsung HD501LJ disken ^^
April 22, 2011
okej ska göra det nästa gång!
jo jag hade Stora värmeproblem förut i datorn moderkortet hade böjt sig av värmen när vi tog ut det, det var processor som var felet men han tyvärr ha den i flera år tills jag upptäckt det, jag har köpte chassi som är mkt svallare och större och även ny processor men nu har som värmefelet lagt sig och nu har jag bluescreen/hacking istället
March 10, 2003
Tycker du skall ladda ner ultimatebootcd http://www.ultimatebootcd.com/.....nload.html - Sedan börja med att felsöka din hårddisk.
Får du inget utslag där gå vidare till memtest86 för att testa dina minnen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)