Buffalo LinkStation Live|HTPC|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Buffalo LinkStation Live
Euforin
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 23, 2010 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjenare! Har precis köp mig en server, en Buffalo LinkStation Live 1TB MultiMedia Network Storage w/Media Server.
Ska mestadels använda den för lagring av diverse filer men jag ville kunna komma åt dom via internet så därav köpte jag denna. Har installerat den hemma och allt fungerar men jag har en fråga angånde "ompekartjänstera", eller "web-access".
Buffalo har ju sin egen http://www.buffalonas.com/[mitt användarnamn] men jag tycker den är rätt kass så man tex endast kan ladda ner fil för fil och inte hela mappar. Och jag tycka hela interfacet är kasst då man får rätt kass överblick på filerna osv.

Va finns det för andra alternativ? Vet att att det ska finnas andra gratis-alternativ på "ompekartjänster" men vilka är bäst? Kan någon rekommendera något annat?

Är som sagt ny med allt detta, men det ska väl inte vara några problem att använda något annat än just buffalos egna?

Vet tex att NETGEAR's servrar också kommer med NETGEARS egna "ompekartjänst" men den kostar ju pengar om man vill ha mer än en avnändare och då jag vill att andra ska kunna ha tillgång till min server så är ju det ett måste, och jag vill inte betala för denna typ av tjänst då jag redan lagt över 1000 kronor på själva hårdvaran.

Och en annan fråga, de här med Webserver, hur fungerar det? Va är det?
Har inte hittat en manual på engelska än då den enda som finns är på Japanska 🙂 Någon som också kanske använder denna server som vet var man får tag i en engelsk manual?
Uppskattar svar!

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1255613
September 23, 2010 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

http://buffalotech.com/support.....al_web.pdf

Gissar på att det är en standard ftp server du skall åt. Kommer du inte ihåg din IP kan du använda dig av
http://www.no-ip.com/services/.....c_dns.html

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Euforin
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
1255615
September 24, 2010 - 3:45 am
sp_Permalink sp_Print

Tack för hjälpen!
Men de jag kunde läsa mig till på NO-IP var bland annat att du var tvungen att upgradera kontot till "Enchanced" för att få "multiple accounts per user". Och jag behöver minst 6 konton ungefär med lite olika restrictions till alla mappar på min server.

Eller hur fungerar det, i serverns egna kontrollpanel har jag ju skapat olike users och de är dom som används när man loggar in på buffalonas.com/[mitt konto]. Kan jag endå använda dom som vanligt även om jag använder No-IP?

Hm, eller kommer de dåliga infacet på Web-Accessen jag inte gillade alltid vara det samma oavsätt vilken "ompekartjänst" jag använder?

Du får gärna förklara på amatör-nivå då jag är helt ny vad gäller allt detta! 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 590
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL