July 22, 2008
Här är den slutgiltiga konfigurationen!
Notera att allt kostar 13.000kr och min budget ligger på 15.000!
Så om nått mer ska köpas/uppgraderas/bytas säg till!
Tänkte på ett till grafikkort..
Creative SB X-Fi Xtreme Audio,
Gigabyte GA-X48-DQ6, X48, Socket-775, ATX, Silent Pipe, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16
HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP
Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED m/fläkt
Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN
Samsung DVD-brännare SH-S203 SATA Black OEM
Sony diskettstation 3,5" 1,44MB svart floppydisk intern
Thermaltake Armor Svart, Aluminium Front, 25cm Fläkt (utan nätagg)
WD VelociRaptor 300GB SATA 3,5" 10000RPM, 16MB
Zalman PSU 600W, Ultra Silent, SLI, Modular, 6xSATA, 120mm Fan
Zalman CNPS9700NT
Mina frågor:
1. Efter en massa research så visade sig att E8400 processorn är bättre än t.ex. Q6600 då man kan överklocka E8400 till 4,0GHz. Dessutom är den bättre för spel osv.. Men min fråga är: Ska jag byta processor? Jag har 2000 extra att spendera och grafikkort kan jag köpa till senare..
2. Är PC-8500 Minnet bra? Jag kan ju köpa PC-9600 Minne iställe då mitt moderkort stödjer det?
3. Ska jag köpa ett ÄNNU bättre moderkort? Jag VILL överklocka och ha ett framtidssäkert kort!!
4. Är min dator framtidssäker?
March 10, 2003
Var har du tänkt köpa datorpaketet ? tycker 13k för det du listat upp låter dyrt.
Köp ett riktigt X-fi istället för en snikvaraint som "Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio" som bara är ett ommärkt Aduigy SE.
Det kör X-fi kod i mjukvara istället för hårdvara då det saknar EMU20K1 kretsen.
Tycker du skall köra med inbyggda ljudet på moderkortet och skulle du inte gilla det så kan du alltid köpa till ett X-fi sedan.
Skulle tagit en annan processorkylare med när jag var i farten.
En dator kommer aldrig vara framtidssäker. Nu i vinter kommer Intels nya platform Nahlem att lanseras och AMD har väl sin AM3 sockel på G med.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 22, 2008
Ctrl wrote: Var har du tänkt köpa datorpaketet ? tycker 13k för det du listat upp låter dyrt.
Köp ett riktigt X-fi istället för en snikvaraint som "Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio" som bara är ett ommärkt Aduigy SE.
Det kör X-fi kod i mjukvara istället för hårdvara då det saknar EMU20K1 kretsen.
Tycker du skall köra med inbyggda ljudet på moderkortet och skulle du inte gilla det så kan du alltid köpa till ett X-fi sedan.Skulle tagit en annan processorkylare med när jag var i farten.
En dator kommer aldrig vara framtidssäker. Nu i vinter kommer Intels nya platform Nahlem att lanseras och AMD har väl sin AM3 sockel på G med.
Komplett.. ska nu kolla priserna hos DB.. men vad skulle DU rekomendera? Jag håller med om ljudkortet och jag ska byta kylare till thermalright HR-01 plus.
2 Guest(s)