May 1, 2008
Tjenare!
Jag funderar på att köpa ett uppgraderings paket på komplett: http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=323910
problemet är att jag har en intel maskin nu:
P4 3,0
2*512 DDR2
Intel i945P
och jag undrar om de resterande delarna i burken påverkas av bytet? 😕
tacksam för snabbt svar. 😀
March 23, 2003
Om du i nuläget använder en IDE-hårddisk så kommer du inte kunna fortsätta med det. Moderkortet som följer med paketet har bara en plats för ATA, dvs den du kopplar DVD/CD till...
Men som sagt, vi behöver lite mer att gå på om vi ska kunna hjälpa...
Vad gäller det där uppgraderingspaketet så skulle jag inte rekomendera det till någon...
December 27, 2003
finns ett par saker som kan vara till problem
1. Nätaggregat? Den nya datorn kommer dra lite mera ström
2. Grafikkort. Har du AGP nu? Det nya moderkoret har endast plats för PCI Express
3. PATA/IDE. Det finns endast en kanal för IDE enheter på det nya moderkotet. En kanal kan driva två enheter, t.ex två hårddiskar, eller två CD/DVD enheter eller en av varje. Annars är det SATA som gäller. Det finns både hårddiskar och CD/DVD enheter för SATA; och du får en bra CD/DVD brännare för 300kr
December 27, 2003
sebbe_theo wrote: Jag har även tänkt att gå från Geforce till Raedon(?)...
koomentarer, motivationer?
HD4850 och 4870 är kunge denna generation. Du får mer prestanda för pengarna helt enkelt
För priset av ett enda GTX280 kan du få två HD3870 eller ett 3870X2 som kommer prestera mycket bättre
annars är 4850 bätttre än 9800GTX och ett 3870 snabbare (och billigare) än ett GTX260
2 Guest(s)