February 10, 2004
Tjenare
mitt senaste inköp av en LG 47" FULL HD LCD TV har gjort att jag skarpt börjar fundera på att göra om min dator till en media pc istället.
men vad krävs?
detta sitter i datorn nu:
CPU: Amd athlon 3500+
Grafikk: club 3d X1950, 256mb PCI-E
MoBo: DFI Lan Pary ultra D
minne: 4x 512mb ddr400
hdd: 1st WD raptor 36gb, 1st seagate 250gb (båda är SATA1).
ljudkort: creative SB blablabla
Funkar detta, och vad krävs för att kunna köra den som mediacenter? måste man blåsa hela burken och installera om den eller hur gör man?
vad krävs för att kunna använda fjärrkontroll till den?
läste någonstans att man kan koppla ihop den med sin xbox 360, och på så sätt använda xbox kontrollen...
det jag vill göra är att kunna spela upp filmer, musik och bilder på min TV, samt kunna ladda ner ovan från nätet direkt ner i burken.
tack på förhand!
Mvh
/Adde
September 5, 2001
Köp denna fjärren ( http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=158337 ) och installera Mediaportal så ska du inte behöva installera om något.
Det du skulle kunna ändra är ljudnivån då jag, med tanke på val av grafikkort och hårddisk, antar att den låter en del? men det är mer av en smaksak.
Vill du kunna köra HD filmer utan problem kan det vara värt att uppgradera CPU:n. Är dock inte säker på minimum specsen för FULL hd men pröva först och handla sedan 😉
November 22, 2001
Tror den cpu'n e väl klen även för 720p, men med rätt codecs kanske.
Blåsa burken eller inte är en smaksak och beroende på hur mediacenter du vill ha den. Jag har aldrig orkat mecka med det utan bara kört windows o haft mus + tangentbord.
Finns xbox media center portat till windows? Borde det göra tycker jag, testade det lite på mac och det var trevligt om ville styra med fjärr och ha ett interface.
Sen finns ju linuxdistar oxå om du vill mecka med sådant.
1 Guest(s)