October 26, 2001
OfflineVänder mig igen till detta forum som jag alltid har fått bra svar ifrån dess användare 🙂
Letar efter ett grafikkort som ni kanske förstår har kollat runt lite och har förstått det som att ati nästan regerar marknaden med sina 4850/4870 kort?
Jag har vart "borta" ifrån datavärldens produkter i flera år känns det som så skulle vara glad om goda råd kunde framföras, önskar en glad amatör! 🙂
Detta är jag sugen på just nu:
Cooler Master Centurion 5 Miditower Black/Silver without PSU/utan.
Corsair TX Series PSU 750W 140mm fan ATX 20/24-pin 4/8pin 12V
Gigabyte GA-G33-DS3R iG33 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio VGA GB-LAN Socket775 ATX
Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
OCZ Reaper HPC 2x2048MB (tot. 4GB) DDR2 PC2-8500 1066MHz 5-5-5-18
2st Western Digital Caviar GreenPower WD7500AACS 750GB 16MB SATA2
Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk PCI 7.1
Nätverkskort PCI 10/100/1000Mbbps, RJ45
Jag tänkte för min del att fläska på lite extra pengar på grafikkortet denna gång, andra gånger har jag lagt mig på emellan 1800-2000kr på graffekort.
Men det kanske inte ALLS är prisvärt att lägga det?
Sedan är jag lite mer ute efter ett nvidia kort än ett ati kort pga dåliga erfarenheter av ati kort eftersom de (ati) har ofta strulat i spel som burken huvudsakligen skall användas till. Kanske bara hade otur med de korten vem vet 😛
Iallafall lite råd hade vart gott å fått 🙂
Ha d!
October 26, 2001
OfflineApril 24, 2007
OfflineReleaser wrote: Ok det verkar bara vara Ati som gäller m.a.o 🙂
Det som jag vill maxxa är ju Cod 5 men det finns ju inte ute ännu så svårt att säga 🙂Tankar om riggen för övrigt?
Var beredd på att det nätagget kan låta en del. Corsairs 650W är tystare vad jag vet. Be Quiet! har också en hel del tysta och bra nätagg.
EDIT: Vid lika belastning skulle faktiskt dem kunna låta lika mycket.
October 26, 2001
Offlinenvidiaamd wrote: Var beredd på att det nätagget kan låta en del. Corsairs 650W är tystare vad jag vet. Be Quiet! har också en hel del tysta och bra nätagg.
EDIT: Vid lika belastning skulle faktiskt dem kunna låta lika mycket.
Tack för tipset men ljudnivån spelar mig ingen större roll.
hmm jag har blivit helt såld 4870 x2 kortet när man kollar på olika tester, får nog bli ett sådant å krypa upp någon tusing 🙂
Men verkar som folk har lite småstrul med kortet eller kanske bara är som vanligt med allt nytt det kommer lite måndags exemplar så att säga 🙂
1 Guest(s)

Log In