October 13, 2005
Jag hade tänkt att byta ut minnet och processorn på min bärbara LG dator. Men jag har problem att komma åt innehållet. Jag lyckas få bort tangentbordet men hindras av nåt skyddshinder.
Bilderna visar vad som ligger i vägen, är det någon som stött på en liknande uppsättning? Jag har sökt här i forumet o på nätet, har inte sett några guider som visar det jag har.
Jag lyckas inte hitta nåt som avlägsnar det. Jag börjar undra om jag måste ta bort hela fronten, men det ska väl inte behövas?? Hoppas att någon kan detta.
Verkligen tacksam för hjälp
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
October 13, 2005
Tack för svaren, det va det första jag kollade.
Kolla bilden.
Markering för minne och HDD finns märkta, det står Memory och HDD vid respektive lucka. Där man kan skylta fläkten står det inte "Cpu" eller nåt. Inte heller finns det några avgränsningar i luckan. Dvs det ser inte ut som den går att öppna underifrån, varav jag drog slutsatsen att man går via tangentbordet.
Minnet går att komma åt, men det finns bara EN minnesticka att byta. Då antar jag att den andra sitter på en annan placering, vilket jag tycker är dumt.
[Image Can Not Be Found]
Datorn är för övrigt en LG R405-CPHMV
[Image Can Not Be Found]
Jag har bytt cpu o minne på en annan dator jag har, de va inga problem o det var underifrån. Men denna dator har en helt annan uppsättning!
Har ni fler tips utifrån de bilderna jag har tagit?
1 Guest(s)