June 7, 2005
Tjo!
Jag har
Intel Core 2 Quad 9550 (med dubbla 120mm för kylning)
4 gb corsair dominator xms2 (med fläkt monterad)
P5Q pro moderkort
Gigabyte Radeon 4870, 512mb grafikkort.
(hårddiskarna, chassit & DVD'n är inte så viktiga.)
Så min fråga är vad ni skulle köpa till, och/eller byta ut om ni ägde ovanstående konfiguration?
Är det värt det (just nu) att köpa iCore7 eller ska jag vänta tills nästa modell eller nästa snabbare icore variant?
Tack på förhand
December 16, 2003
Bjornsson wrote: du skriver att hårddisk inte är så viktigt, byt till en SSD disk så kommer du märka att den är rätt viktig 😉
+1
Fattar inte hur jag levde utan. 1/3 off på uppstarttiden (som inte bara beror på disken). Allt laddar blixtsnabbt och datorn "svarar" snabbare.
January 27, 2008
Cirap wrote: frågan är om du tycker att du behöver uppgradera?
Den datorn klarar allt.... nya spel = inga problem. skulle väl vara om du vill spela i extrema upplösningar där dina 512Mb grafikminne klämmer. Köpa Radeon HD5870 när det kommer kanske?
jag fattar inte när den kommer? du sa för några veckor sen att den skulle komma ut idag 🙂 men jag har inte sett något?
March 10, 2003
Lanseringen skall ske idag, men det är väl usa-tid så efter 181 är enda jag vet om, gissar på runt 19-20 kommer alla nyheter.
Sedan när de finns i affärerna går ju alltid disskutera.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)