August 11, 2001
Som rubriken lyder så ska jag installera om operativet på min tjejs bärbara.
Det är en Acer som hon köpt begagnad. Tydligen följde inga skivor eller något me.
Troligen finns väl alla drivrutiner på Acers hemsida och licensnyckeln under datorn (Har inte fått hem den än)
Jag har tänkt att lägga över operativet på ett usbminne för att sen boota därifrån och köra installationsprogrammet. MEn hur gör jag för att få ett usbminne bootbart?
Jag är helt novis när det gäller bärbara datorer, så alla tips på hur jag fixar detta är guld värda
Mvh
January 19, 2003
Är det en sådan här guide du letar efter?
//Jimmy
June 17, 2004
Här har du en guide:
January 9, 2004
Jag tror du bör försöka installer aom den med en vanlig XP skiva. Om datorn är begagnad så har den säkert några år på nacken och då kan det vara tungt att köra windows 7 på den. Dessutom så förljer det nog inte med någon Windows 7 licens. Om du ska köra XP så är det skiva som gäller 🙂
February 14, 2008
-Tjalve-;1259303 wrote: Jag tror du bör försöka installer aom den med en vanlig XP skiva. Om datorn är begagnad så har den säkert några år på nacken och då kan det vara tungt att köra windows 7 på den. Dessutom så förljer det nog inte med någon Windows 7 licens. Om du ska köra XP så är det skiva som gäller 🙂
Detta är inte helt sant, går utmärkt att installera xp från usb! 🙂
http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb
1 Guest(s)