July 2, 2014
Hej, funderar på att byta ut min trotjänare MSI GX680R, alltså en laptop, för en stationär dator med enormt mycket mer prestanda. Spelprestanda är det jag är ute efter, men även en någorlunda bra kombination av spelprestanda och beräkningsdator.
Helt ny på datorbygge så kommer absolut att vara en jobbig start... men fått mycket bra information det senaste dygnet på SweC och är nästan övertygad om att det kommer bli en toppenbra slutprodukt med gott om plats för överklockning om intresse skulle falla in.
Vi börjar väl med själva datorn, prislappen vill jag att den hamnar runt 30 tusen men ingen spikad siffra; lite dyrare = mycket bättre, hänger ihop likasom; lite billigare = flertalet gånger mer prisvärt.
Får gärna titta på skärmval samt mus/tangentbord också - Valde bara det som tilltalade mig.
Burken är ett bygge en kompis satt ihop i en kundvagn, sen har grabbarna på SweC hjälpt till att optimera lite till delar som är mer prisvärda eller håller bättre standard.
Tacksam om det finns åsikter, gärna tummen upp om det är ett bra bygge och mycket gärna tumme ner följt av motivering om det är ett tokigt bygge.
Siktar delvis på att bygget ska vara tystlåtet, men kan absolut offra lite ljudspill för mer prestanda per krona.
Kundvagn - 2014-07-01 - Inet.se
[Image Can Not Be Found]July 2, 2014
Varför RED ?
Jag väljer en skärm för tillfället men kommer absolut uppgradera. Antingen till både högre upplösning och två skärmar eller bara till två skärmar. Just nu begränsas jag av datorns placering då jag kommer ha för litet skrivbord för att ha fler skärmar än en. Men köper ändå en färdig för att ställa upp ordentligt så småningom när plats finnes. (Letar större lägenhet just nu)
Helt klart en over-kill maskin men är lite så jag vill ha det, känns tryggt för framtiden då jag inte är den uppgraderande typen.
2 Guest(s)