Köpråd av stationär, en ACER från Elgiganten eller ett paket från komplett?|HTPC|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köpråd av stationär, en ACER från Elgiganten eller ett paket från komplett?
Viscera Eyes
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 25, 2013 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Hej! Är satans trött på att vela, så nu vill jag bara bestämma mig. Är intresserad av att spela, inget jätteavancerat, men Skyrim och GTA på hyfsade inställningar. Se film (och att kunna koppla datorn till tv via HDMI-kabel är ett krav).

Så nu står det mellan detta från komplett

Komplett.se

där jag kommer att få köpa till en skärm

eller detta paket för samma pris dock inklusive skärm från Acer

Acer Aspire XC600 med 24 skärm - Elgiganten

Vad tycker ni?

Tusen tack för svar

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1291083
September 25, 2013 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Grafikkorten i dessa paketen är inte direkt trevliga att spela på även om processorerna kanske skull klara driva runt systemet. Är din budget max 5000:- eller?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Viscera Eyes
Medlem
1291086
September 25, 2013 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm ja det var det jag var rädd för. Egentligen kan jag lägga mer pengar, det är väl mest att jag är osäker på vad jag ska titta på för att få så mycket som möjligt för pengarna. Kan 6-7000 ge något ge något mer spelbart? Tillkommer skärm blir det ju klart dyrare, så en fördel är ju om det skulle kunna ingå.

Viscera Eyes
Medlem
1291087
September 25, 2013 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Komplett.se

Funderade på den här också

Viscera Eyes
Medlem
1291091
September 25, 2013 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller ska jag kanske välja ett annat grafikkort i någon av paketen från komplett? Vilket isåfall?

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
1291092
September 25, 2013 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom prexis hem från jobbet så är inte jättepigg på att knepa ihop paketet nu. Skall se när jag vaknar imorgon. Du vill ha det monterat
eller klarar du detta själv? Så jag vet hur jag skall lägga budgeten. Har du operativsystem sedan innan eller skall detta in i paketet med?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Viscera Eyes
Medlem
1291093
September 25, 2013 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj, jag begär inte att någon/du ska anstränga dig så! Uppskattar det dock såklart. Operativsystem har jag inte och montera vågar jag mig inte på på egen hand. Tack för hjälpen

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
1291094
September 26, 2013 - 5:10 am
sp_Permalink sp_Print

Lite snabbt satte jag ihop nått. Kundvagn - 2013-09-10nh - Inet.se Detta är nog vad jag tagit om jag satt på budget. 6692 Inkl Montering.

n0pax
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
1291095
September 26, 2013 - 5:25 am
sp_Permalink sp_Print

Efter dina krav skulle jag nog köpa en dator som liknar denna Kundvagn - 2013-09-26 - Inet.se

Byggde utifrån inet.se hemsida ihop en där, sen fattas det kylpasta tex om du vill ha bättre sådan,fläkt (kolla att standard kylare följer med). Dvs kontrollera att sockel på processorn och moderkortet stämmer överens. Sen Tog jag windows 8 även om jag inte själv är så förtjust i det eftersom du gillar att spela. Annars föredrar jag själv windows 7.

Dvs testa de olika OS och ta det som du tycker passar dig bäst. Tog även en vanlig disk, då jag antar att du använder steam. Har du pengar kan du skaffa en ssd disk istället. När det gäller grafikkortet så har jag valt efter hur mycket minne det är på det, samt hur prisvärt det är. Skyrmin och snart bf4 brukar gillar mycket minne, dvs om man ska köpa en dator idag bör den ha 8GB internminne och 3GB grafikkortsminne. När det gäller minnerna har jag valt efter hur dessa fungerar med moderkort(har kört dessa minnen på asus,gigabyte moderkort och de har fungerat). Dvs det finns snabbare minnen, och detta är något du kan byta sen. Dvs om ett år kan du uppgradera minnerna till 16 GB och hårddisken, dvs när du får pengar.

Att tänka på innan köp, det tillkommer skärm, tangentbord, mus etc
Kolla att sockel och processor passar ihop.
Kolla ddr3 att de passar med moderkortet(har inte gjort detta, dvs finns de med på msi hemsida, annars kolla forum).
Ska du köpa en färdig lösning så vet du ungefär vad du ska söka efter.
/Lycka till med ditt köp

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
1291108
September 26, 2013 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Komplett.se - Budgetburk med skärm för 6500:-. Långsammare än Elixyr's ihopplock, men skulle nog fungera med lägre inställningar.

Viscera Eyes
Medlem
1291146
September 28, 2013 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack så hemskt mycket för hjälpen hörni!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 564
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL