August 4, 2007
Hej! Är satans trött på att vela, så nu vill jag bara bestämma mig. Är intresserad av att spela, inget jätteavancerat, men Skyrim och GTA på hyfsade inställningar. Se film (och att kunna koppla datorn till tv via HDMI-kabel är ett krav).
Så nu står det mellan detta från komplett
där jag kommer att få köpa till en skärm
eller detta paket för samma pris dock inklusive skärm från Acer
Acer Aspire XC600 med 24 skärm - Elgiganten
Vad tycker ni?
Tusen tack för svar
March 10, 2003
Grafikkorten i dessa paketen är inte direkt trevliga att spela på även om processorerna kanske skull klara driva runt systemet. Är din budget max 5000:- eller?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 4, 2007
Hm ja det var det jag var rädd för. Egentligen kan jag lägga mer pengar, det är väl mest att jag är osäker på vad jag ska titta på för att få så mycket som möjligt för pengarna. Kan 6-7000 ge något ge något mer spelbart? Tillkommer skärm blir det ju klart dyrare, så en fördel är ju om det skulle kunna ingå.
August 4, 2007
Funderade på den här också
August 4, 2007
March 10, 2003
Kom prexis hem från jobbet så är inte jättepigg på att knepa ihop paketet nu. Skall se när jag vaknar imorgon. Du vill ha det monterat
eller klarar du detta själv? Så jag vet hur jag skall lägga budgeten. Har du operativsystem sedan innan eller skall detta in i paketet med?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 4, 2007
May 5, 2004
Lite snabbt satte jag ihop nått. Kundvagn - 2013-09-10nh - Inet.se Detta är nog vad jag tagit om jag satt på budget. 6692 Inkl Montering.
May 14, 2003
Efter dina krav skulle jag nog köpa en dator som liknar denna Kundvagn - 2013-09-26 - Inet.se
Byggde utifrån inet.se hemsida ihop en där, sen fattas det kylpasta tex om du vill ha bättre sådan,fläkt (kolla att standard kylare följer med). Dvs kontrollera att sockel på processorn och moderkortet stämmer överens. Sen Tog jag windows 8 även om jag inte själv är så förtjust i det eftersom du gillar att spela. Annars föredrar jag själv windows 7.
Dvs testa de olika OS och ta det som du tycker passar dig bäst. Tog även en vanlig disk, då jag antar att du använder steam. Har du pengar kan du skaffa en ssd disk istället. När det gäller grafikkortet så har jag valt efter hur mycket minne det är på det, samt hur prisvärt det är. Skyrmin och snart bf4 brukar gillar mycket minne, dvs om man ska köpa en dator idag bör den ha 8GB internminne och 3GB grafikkortsminne. När det gäller minnerna har jag valt efter hur dessa fungerar med moderkort(har kört dessa minnen på asus,gigabyte moderkort och de har fungerat). Dvs det finns snabbare minnen, och detta är något du kan byta sen. Dvs om ett år kan du uppgradera minnerna till 16 GB och hårddisken, dvs när du får pengar.
Att tänka på innan köp, det tillkommer skärm, tangentbord, mus etc
Kolla att sockel och processor passar ihop.
Kolla ddr3 att de passar med moderkortet(har inte gjort detta, dvs finns de med på msi hemsida, annars kolla forum).
Ska du köpa en färdig lösning så vet du ungefär vad du ska söka efter.
/Lycka till med ditt köp
March 10, 2003
Komplett.se - Budgetburk med skärm för 6500:-. Långsammare än Elixyr's ihopplock, men skulle nog fungera med lägre inställningar.
2 Guest(s)