shg Computers - Centrino 2.0GHz (Dothan), 1024MB DDR333 kan det vara något?
Hittat annons på en sån med prislapp på 3250:- och då utan OS..
Hur pass kraftiga är dom? Sitter ett 9700Pro i den, det borde väl räcka för lite CS 1,6 och CSS emellanåt?
Är det HT på Centrino/Dothan?
Det kommer inte att bli någon maskin jag spelar speciellt mycket på, mera som komplement till den stationära och förvaringsutrymme för filer/drivers vid service av burkar, dock kanske man vill köra en runda CSS ibland. 🙂
Antar att den mest kommer agera skrivnaskin.
Möjligen tittas det på någon film också, dock inte i någon större utsträckning, så batteri och batteritid har inte så hög prio, det finns ju ström på de flesta ställen man är på.
Centrino och Dothan har väl iaf tidigare varit vad man skulle kika efter?
Nåväl, min fråga är väl mest bara om det är bra eller anus med den prislappen på den maskinen och duger den för mina behov?
Har ingen större koll på bärbara, men har väl fått tänka om lite nu när jag inte är så jättemycket hemma..
Kanske felplacerad tråd, kunde ha varit i köpguiden lika väl.. Kanske helst i bägge.
:-S
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
OfflineLustigt, jag har en snudd på likadan, tre år gammal dator, fast med en 1.8GHz-Dothan och ett 9700-m med 64MB minne.
Kan ju säga som såhär, de allra flesta spel går faktiskt att spela utan bekymmer, har spelat igenom Half-Life på burken utan problem, så CS 1.6 kommer ju funka åtminstone. Har som mest tryckt ur 14000 poäng i 3DMark 2001 SE ur den också, så det finns ju viss potential. Har även för mig att 128MB-versionen av 9700-m är vassare. För 3250:- hade jag nog drämt till om jag haft behov av en dator till. 🙂
Mean Machine wrote: Lustigt, jag har en snudd på likadan, tre år gammal dator, fast med en 1.8GHz-Dothan och ett 9700-m med 64MB minne.
Kan ju säga som såhär, de allra flesta spel går faktiskt att spela utan bekymmer, har spelat igenom Half-Life på burken utan problem, så CS 1.6 kommer ju funka åtminstone. Har som mest tryckt ur 14000 poäng i 3DMark 2001 SE ur den också, så det finns ju viss potential. Har även för mig att 128MB-versionen av 9700-m är vassare. För 3250:- hade jag nog drämt till om jag haft behov av en dator till. 🙂
En oundviklig fråga kanske när du är med i bilden..
Går dom att klocka upp? Och ger det nån märkbar skillnad?
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
OfflineBeros lite granna på vad det är för klockgenerator, om vi ska diskutera processorn. Grafikkortet (64MB-versionen) klockar överjävligt bra, faktiskt. Ger en rätt fin boost. Bör funka lika bra med 128MB-versionen. 🙂
Min 1.8GHz-CPU gör runt 2.3GHz stabilt, sen tror jag bestämt att det är strömförsörjningen som börjar ta emot.
Mean Machine wrote: Beros lite granna på vad det är för klockgenerator, om vi ska diskutera processorn. Grafikkortet (64MB-versionen) klockar överjävligt bra, faktiskt. Ger en rätt fin boost. Bör funka lika bra med 128MB-versionen. 🙂
Min 1.8GHz-CPU gör runt 2.3GHz stabilt, sen tror jag bestämt att det är strömförsörjningen som börjar ta emot.
Tänkte närmast på CPU då.. Antar att det är liknande BIOS i den du har. Brukar ju kunna vara lite klent med inställningsmöjligheter på de där lapptopparna av vad jag sett på de jag mekat med.
Nåväl, det låter iaf som en intressant attacheväska, måste klura lite till på det där.. Fast det kanske inte är värt att fundera alltför länge antar jag, är den bra lär den inte finnas kvar speciellt länge.
Mean Machine wrote: Ja, du kommer inte kunna klocka i BIOS, så det är bara till att mjukvaruklocka, vilket i sin tur blir rätt trist i längden. Bara skaffa den, tanka hem Clockgen/SetFSB och börja ösa igenom alla tänkbara generatorer och hoppas att man stöter på en som funkar. 🙂
Ok, fast mjukvaruklock är nog inget för mej, känns lite fjolligt och instabilt.
😉
Ska fundera över dagen.. Är ju en biltur 14 mil ToR om jag slår till..
nvidiaamd wrote: varför inte vänta o köra på en ASUS eEE??
nya modellen kommer kosta ca 3700kr o ha större skräm o större HDD.
om inget så är den snyggare o bootar snabbare!
Ehh, tråden är nästan 1 månad gammal, och jag kan meddela att jag inte köpte den.
Funderingarna på en laptop är f.ö skrinlagda tills vidare.
1 Guest(s)

Log In